РОЗРОБКА МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ ДЛЯ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ РЕГІОНАЛЬНОЇ ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВОЇ ПАЛАТИ

Розробка маркетингової стратегії — про великі цілі й чіткий план їх реалізації. Якщо ви постійно розвиваєте бізнес і маєте безліч напрямків, побудова відділу маркетингу в сучасному світі — обов’язковий інгредієнт успіху. Ми за системний бізнес і організовані процеси. Для цього підбираємо команду й цілі під вашу компанію.

місяці
0
години роботи
0
виконаних задач
0
маркетингових інструментів
0
варіації лого для ребрендингу
0

Чернігівська регіональна торгово-промислова палата (Чернігівська ТПП) — недержавна самоврядна організація, найбільша бізнес-асоціація Чернігівської області.

Допомагають підприємцям рости, зміцнювати позиції на ринку України та за її межами. Роблять український бізнес престижним.

Зараз в асоціацію приєдналися понад 250 підприємств, для яких Чернігівська ТПП створює нові можливості щодня.

ЗАПИТ КЛІЄНТА
В ПОБУДОВІ МАРКЕТИНГОВОГО ВІДДІЛУ

Створити повноцінний онлайн відділ маркетингу з Marketing Office, системний розвиток, збільшення кількості продажів послуг та ріст виторгу. Ще одна потреба Чернігівської ТПП — підвищення впізнаваності. Для потужного гравця ринку вирішили почати з розробки маркетингової стратегії, аби кожен інструмент маркетингу й продажів був на своєму місці та працював на потрібну цільову аудиторію.

ЦІЛІ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ТПП В МАРКЕТИНГУ

ЕЛЕМЕНТИ МАРКЕТИНГ СТРАТЕГІЇ

  • Маркетингова стратегія
  • Опис цільової аудиторії
  • Розробка логотипа
  • SWOT-аудит
  • Аналіз конкурентів 4P
  • Бренд платформа
  • Карта шляху клієнта
  • План інвестицій у маркетинг
  • Ребрендинг
  • СММ
  • АВС-аналіз
  • Програма лояльності

МАРКЕТИНГОВА СТРАТЕГІЯ: КРОКИ МАРКЕТИНГ ОФІС

Маркетингова стратегія — це як розробка унікального парфуму з різних інгредієнтів. Технологія одна, але аромат не схожий на інші. Так і зі створенням маркетинг стратегії: у нас є покроковий план, але для кожного бізнесу шлях унікальний.

РОЗРОБКА МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ ВКЛЮЧАЄ:
Маркетингові дослідження
Бренд платформа
Система каналів комунікації

ДОСЛІДЖЕННЯ ДЛЯ РОЗРОБКИ МАРКЕТИНГ СТРАТЕГІЇ

Розробка маркетинг стратегії без досліджень — це не стратегія, а припущення. Які, може, подіють, а, може, й ні. Тому для Чернігівської ТПП та інших наших клієнтів розпочинаємо з систематизації наявних фактів про компанію, конкурентів і досліджень положення на ринку, цільової аудиторії, конкурентів, карти шляху клієнта. Усе це допомагає визначити: де ми на ринку зараз, які наші переваги і яких висот маємо досягти.

Гіпотези без створення маркетинг стратегії — от що і є зливом бюджету. Уявна цільова аудиторія, приблизні конкуренти, інформація про компанію в голові — не про системний бізнес і постійний ріст. З маркетинг стратегією ви концентруєтеся на тих інструментах, які принесуть результат, дієте за чітким планом до ваших цілей.

АНАЛІЗ ЦІЛЬОВОЇ АУДИТОРІЇ (ЦА)

Виокремили 4 основних сегменти цільової аудиторії Чернігівської ТПП. Описали сфери діяльності ЦА, які послуги надають бізнеси, на що звертають увагу під час покупок.

ОСНОВНІ ПУНКТИ ОПИСУ ЦІЛЬОВОЇ АУДИТОРІЇ:
  • Які послуги якому сегменту цільової аудиторії потрібні.
  • Як приймають рішення про покупки.
  • У яких нішах працюють бізнеси.
  • Чого хочуть запобігти при зверненні до Чернігівської ТПП.
  • Емоційні та раціональні фактори прийняття рішень.

Усього описали цільову аудиторію за 42 такими характеристиками. Для кожного клієнта ці пункти можуть відрізнятися.

АНАЛІЗ КОНКУРЕНТІВ У ДІДЖИТАЛ МАРКЕТИНГУ

Спочатку для аналізу конкурентів у діджитал маркетингу провели дослідження усіх наявних конкурентів у ніші за такими параметрами:

  • Органічна видача сайтів та SEO.
  • Реклама в Google.
  • Локація найближчих конкурентів.
  • Таргетована реклама у Facebook та Instagram.
  • Пошук в інстаграмі.

Потім серед 10-13 конкурентів за кожною характеристикою обрали 5 основних сильних гравців ринку для ширшого аналізу. Дослідили продуктову лінійку, унікальні торгові пропозиції, точки контакту з клієнтами, сильні й слабкі сторони, ціни, сайти, соцмережі та маркетингові інструменти конкурентів.

На основі досліджень запропонували покращення для сайту Чернігівської ТПП, нові тригери, зміни карти шляху клієнта, покращення лідогенераційних інструментів та UX-дизайну. Детально всі зміни описали на представленні маркетингової стратегії.

АВС АНАЛІЗ З НАШИМ ВІДДІЛОМ МАРКЕТИНГУ

АВС аналіз — це аналіз товарів та послуг, обсягу продажів різних груп споживачів, товарних запасів шляхом ділення їх на три категорії (класу), які відрізняються за своєю важливістю і вкладу в обіг або прибуток підприємства: А — найбільш цінні, В — проміжні, С — найменш цінні.

Категорія А

це 80% продажів і є найціннішою

Категорія В

це 15% продажів і є не менш важливою

Категорія С

це 5 % продажів.

Категорію з найменшими продажами дослідив маркетолог і зробив висновки: чи можливо її просувати та доносити цінність для покупців і чи це важливо для компанії. Наші маркетологи провели АВС-аналіз 55 послуг Чернігівської ТПП. Порівняли їх за часткою в об’ємі продажів, обсягом продажів і розбили на групи A, B і C. Після аналізу в рамках створення маркетинг-стратегії запропонували: об’єднати суміжні послуги за більш вигідною ціною, розробити пакети, знижки, спеціальні пропозиції, реферальну програму.

БРЕНД ПЛАТФОРМА

Бренд платформа — цінності, місія, основні послуги, голос бренду й інші надважливі складові бізнесу. Це досьє на компанію для використання у маркетингу, продажах, розробці брендбуку, мерчу та власне для створення маркетингової стратегії.

КАРТА ШЛЯХУ КЛІЄНТА ПІД ЧАС РОЗРОБКИ МАРКЕТИНГОВІЙ СТРАТЕГІЇ

Наступний крок до розробки дієвої маркетингової стратегії — карта шляху клієнта. Аби не грати в “Поле чудес” й рандомно крутити барабан під час прийняття важливих рішень у бізнесі. З картою і маркетологи, і менеджери з продажу, працівники Чернігівської ТПП знають етапи прийняття рішень клієнтів та де слід покращити комунікацію чи стратегію. На кожному етапі прописали відповідальну людину: маркетолог, SMM-ник, дизайнер, менеджер по роботі з клієнтами, служба підтримка й так далі.

Усі етапи карти шляху клієнта важливі у створення маркетингової стратегії, й без чіткого розуміння точок контакту й моменту продажів ніякі мільйони на маркетинг клієнтів не примножать.

Приклад одного пункту карти шляху клієнта в маркетинговій стратегії:
карта шляху клієнта

Окремо ще одну карту шляху клієнта створили для членства в Чернігівській ТПП.

ПЛАН ДЛЯ РОЗРОБКИ САЙТУ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ТПП

Аналіз конкурентів і маркетингові дослідження показали, що компанії треба створювати потужне представлення в Google. Додатково ми провели SEO-аналіз ніші та конкурентів, сильних і слабких сторін. Сформували базу ключових слів та структуру майбутнього сайту. А також прорахували бюджет на розробку сайту.

ПЛАН РЕАЛІЗАЦІЇ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ З НАШИМ ВІДДІЛОМ МАРКЕТИНГУ

Під час створення маркетингової стратегії Чернігівської ТПП спланували впровадити аж 24 інструменти маркетингу: від ребрендингу до системи збору відгуків та запуску особистих брендів віце-президента компанії. Звісно, для кожного пункту розрахували орієнтовний бюджет і план впровадження маркетингової стратегії за місяцями.

Тоді спланували перші кроки й місяці запуску онлайн відділу маркетингу: зйомки контенту для СММ, оновлення CRM, старт розробки сайту, SEO просування, розробку логотипа та ще десятки кроків.

Для кожного кроку прописали:
  • Терміни впровадження або оптимізації
  • Бюджети
  • Цілі
  • Цінний кінцевий продукт
  • Необхідних спеціалістів
  • Які процеси відбуватимуться

ПРАКТИЧНІ КРОКИ ПІСЛЯ СТВОРЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ

За перші місяці співпраці уже під час створення маркетингової стратегії почали паралельно реалізовувати наш план дій. Зібрали команду, необхідну на першому етапі реалізації маркетингової стратегії.

1

АКТИВІЗУВАЛИ SMM

  • Провели SWOT-аудит сторінки.
  • Створили матрицю контенту з темами і контент-план.
  • Налаштували стабільний сторітелінг, публікацію дописів та Reelsта.
  • Оновили шапку профілю, вибрані розповіді.
  • Почали постинг за планом.
2

ОНОВИЛИ ДИЗАЙН ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ТПП

Ребрендинг став другим кроком уже під час розробки стратегії. Залучили графічного дизайнера Marketing Office та почали з розробки логотипу:

  • Знайшли різні стилістичні рішення для нового лого.
  • Зібрали 32 варіації логотипу, аби легко відсіяти те, що точно “ні” та попрацювати з варіантами, які підходять краще.
  • До брендбуку додали різні варіанти кольорів логотипу.
розробка логотипа
3

ЗІБРАЛИ СЕМАНТИЧНЕ ЯДРО ДЛЯ САЙТУ ТА ПРОВЕЛИ SEO-АУДИТ

Після досліджень виявили слабкі місця теперішнього сайту. Розробили структуру для розробки оновленого й швидкого сайту Чернігівської ТПП. Усього плануємо 4 рівні сайту та 40 сторінок з детальним описом послуг та корисним блогом для контент-маркетингу.

ВИСНОВКИ Й ПЛАНИ ПІСЛЯ РОЗРОБКИ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ТПП

До співпраці з Marketing Office
  • Бізнес давно на ринку, але працює без відділу маркетингу.
  • Немає карти шляху клієнта, маркетингових досліджень.
  • Застарілий дизайн, відсутній брендбук.
  • Велика кількість послуг, але менеджери з продажу не завантажені.
Результати після 2 місяців роботи
  • Готова маркетинг стратегія та зібрана команда онлайн відділу маркетингу компанії.
  • Клієнт знає теперішню позицію на ринку, сильні сторони та шляхи покращення впізнаваності.
  • Оновлений, сучасний логотип з правилами використання.
  • На етапі створення маркетинг стратегії провели АВС аналіз та визначили, на яких послугах зосередитися в рекламі.

КОМАНДА СТВОРЕННЯ МАРКЕТИНГ СТРАТЕГІЇ:
ВАШ ОНЛАЙН ВІДДІЛ МАРКЕТИНГУ

Аліна Кашапова

Маркетинг-директор

Настя Заграва

Маркетолог

діджитал маркетолог
Заєць Ірина

Маркетолог

Вікторія Бровчук

SMM-спеціаліст

Валерія Сотник

Графічний дизайнер

маркетолог львів
Наталія Тучькіна

Таргетолог

НА ЯКОМУ ЕТАПІ ПОБУДОВИ ВІДДІЛУ МАРКЕТИНГУ МИ ЗАРАЗ?

Після розробки маркетингової стратегії для Чернігівської ТПП ми одразу пішли в реалізацію планів. Працюємо не тільки з СММ, брендбуком, а й поступово залучаємо усі описані маркетингові інструменти. Фінансові цілі й покращення іміджу, швидкий ріст бізнесу тепер у руках команди Маркетинг Офіс. Йдемо за чітким планом і вже створили потужну маркетинг команду.

З нами можливо як розробити маркетингову стратегію й реалізувати її самостійно, зі своїми працівниками, так і замовити комплексний маркетинг і делегувати всі процеси від найму команди до офлайн-подій та зйомок.

ДЛЯ ЧОГО ЗАМОВЛЯТИ РОЗРОБКУ МАРКЕТИНГ СТРАТЕГІЇ ТА ПОБУДОВУ ВІДДІЛУ МАРКЕТИНГУ:

  • Щоб позбутися сумнівів: чи потрібен вам певний маркетинговий інструмент (сайт, інстаграм, ютуб тощо), як виділитися серед конкурентів, з чого почати серед десятків напрямів (тік-ток, інстаграм чи реклама в гугл). Загалом, отримаєте індивідуальний експертний план з прописаними бюджетами й термінами від наших маркетологів.
  • Маркетинг Офіс бере на себе менеджмент. Ви не відчуваєте змін: СММ-спеціаліста, найм таргетолога чи дизайнера. Команду формує директор і головний маркетолог, спеціалістів можна залучати за потреби на тиждень, місяць чи роки. Ми за гнучкість і результативність.
  • Щоб будувати системний бізнес. Онлайн відділ маркетингу в нас — це чіткі KPI, досягнення, фіксація звітів, тісна щоденна співпраця з відділом продажів та вашою командою. Ріст наших клієнтів стабільний, як і робота з Marketing Office. Це не просто фрілансери, а спеціалісти з чіткими цілями, менеджментом, фіксацією часу й ефективним плануванням. Беремо управління маркетинговою діяльністю на себе, треба лише довіритися!

ЧИТАЙТЕ ДЕТАЛЬНІШЕ ПРО ПОСЛУГИ, РЕАЛІЗОВАНІ В ЦЬОМУ ПРОЕКТІ:

НАМ НЕБАЙДУЖИЙ ВАШ БІЗНЕС.
СТАНЬТЕ ПРИВОДОМ ДЛЯ ГОРДОСТІ MARKETING OFFICE!