Етапи розробки маркетингової стратегії на прикладі стоматології illi dental medical center

розробка маркетингової стратегії

Зміст

Етапи розробки маркетингової стратегії на прикладі стоматології illi dental medical center

Аліна Кашапова танцюючий маркетолог, лідер і натхненник об’єднання Marketing Office, директор відділу маркетингу проектів, бізнес консультант та управлінець.

Відкрила свій бізнес під час війни й розвиває українські компанії та особисті бренди.

Маркетингова стратегія — це фундамент бізнесу. Від якості «бетону», опор і матеріалів буде залежати все будівництво, розвиток та скільки взагалі вистоїть підприємство. Маркетологи, продажники, власники і сама команда роблять «будинок» затишним, міцним, а процес побудови бізнесу комфортним і спланованим.

Розробка маркетингової стратегії — перший етап спільної роботи

Власник illi dental medical center звернувся до SMM-спеціаліста Marketing Office для ведення інстаграму. Але вже на старті роботі вирішили почати з розробки маркетингової стратегії.

Раніше до стоматологічної клініки зверталися через особистий бренд власника, а нова стратегія мала з нуля запустити бренд  illi dental та забезпечити роботою різних лікарів.

Маркетингова стратегія з Marketing Office складається з трьох частин:
  • Маркетингові дослідження

    Маркетингові дослідження

  • Бренд-платформа

    Бренд-платформа

  • Система каналів комунікації

    Система каналів комунікації

Розглянемо всі етапи розробки маркетингової стратегії та що ми вкладаємо в цю роботу.

1. Маркетингові дослідження

Маркетингові дослідження включають аналіз цільової аудиторії, конкурентів та гравців ринку. Ми аналізуємо не лише стандартні аспекти, кожне дослідження формуємо під бренд.

➜ Аналіз цільової аудиторії

Для illi dental провели аналіз цільової аудиторії: сформували 6 різних портретів клієнтів. Описали їх болі, страхи. На цьому етапі розробки маркетингової стратегії створили ядро цільової аудиторії: виділили основні портрети ЦА.

цільова аудиторія

Що визначали для illi dental:

  • Географію цільової аудиторії.
  • Сімейний стан, чи є діти.
  • Дохід.
  • Цілі та цінності, бажання в обслуговуванні.
  • Страхи та проблеми.
  • Раціональні та емоційні фактори прийняття рішень.

➜ Конкурентний аналіз — другий етап розробки маркетингової стратегії

Аналіз конкурентів починаємо зі збору даних по максимальній кількості конкурентів у ніші. Детально описуємо 4-10 конкурентів залежно від параметрів, а потім аналізуємо кожен інструмент за потреби. Наприклад, конкурентів у YouTube, Google чи тік-ток.

Дослідили 6 основних конкурентів за 58 критеріями та 15 сайтів конкурентів і їх місце у видачі Google.

Приклади пунктів з аналізу конкурентів

Чи є ціна на сайті/платформах? Яка?

Які послуги чи сервіс надає компанія?

На яких сайтах розміщена інформація про конкурента?

Наявність TikTok, instagram, Facebook, YouTube. Описали активність: підписники, регулярність, контент, відгуки.

Які джерела трафіку ведуть до сайту? + Кількість переходів із кожного джерела

На яких сайтах розміщена інформація про конкурента?

Сформували 23 пункти покращень на базі маркетингового дослідження аналізу конкурентів. От наскільки багато всього можна «видобути» з аналізу конкурентів.

аналіз конкурентів

2. Бренд-платформа

Це вичерпна інформація про бренд в одному файлі, важливий етап розробки маркетингової стратегії. Залежно від компанії, описуємо цей пункт іноді й на 20 сторінках. Якщо не зробити опис хоча б мінімальний, важко узагалі будувати подальшу роботу з компанією. Логотип, брендбук або SMM без початкових даних в Marketing Office не роблять.

Бренд-платформа дає відповідь на питання «Хто я» для компанії:

Цінності.

Місія.

УТП (унікальна торгова пропозиція).

Для стоматологічної клініки Illi dental позиціювання ми розробили на базі маркетингових досліджень конкурентів. У багатьох стоматологів позиціювання мало частину про усмішку. Для нашого клієнта УТП розробили «розв’язуємо стоматологічні проблеми будь-якої складності». У клініці Illi dental справді в одному місці можна зробити всі аналізи, рентген і пролікувати зуби навіть за день.

розробка позиціювання

3. Система каналів комунікації

Поєднуємо карту шляху клієнта, воронку продажів в один бізнес-процес. Після розробки карти шляху описуємо кожен пункт у схемі. Жоден канал комунікації не можна упускати, бо це — втрата прибутку та потенційних і постійних клієнтів

бізнес процес

Після розробки карти шляху клієнта ми формуємо, які маркетингові інструменти потрібні бізнесу. Карта шляху клієнта — це не просто красива схема, щоб продати послуги маркетингу.

Усі етапи описуємо і перетворюємо на план роботи:

 Що треба зробити.

Які слабкі та сильні сторони в компанії.

Інструменти в пріоритеті та додаткові.

Як запустити кожен інструмент маркетингу та який на це треба бюджет.

Маркетингові інструменти залучаємо не за припущеннями, а на основі аналізу конкурентів, цільової аудиторії та досліджень.

Наприклад, одним з важливих інструментів для illi dental ми обрали багатосторінковий сайт з блогом. Маркетолог проаналізував запити в Google за темою стоматологічної клініки, рекламу в Google і трафік на сайтах конкурентів.

семантичне ядро

Гант — втілення маркетингових планів і гіпотез

Завдяки усім етапам розробки маркетингової стратегії ми сформували цілі в маркетингу та фінансову модель бізнесу стоматології. Підсумок 1-2 місяців роботи — діаграма Ганта.

маркетингові інструменти

На основі цього ганту сформували план інвестицій в маркетинг: що, в який місяць запускаємо та яких результатів прагнемо.

маркетингова стратегія

Маркетингові дослідження та розробка маркетингової стратегії — оберіг від «зливу бюджету» і портрету клієнта з голови. Маркетинг для стоматології illi dental стартував з маркетингової стратегії, тепер у компанії знають, куди і як розвиватися, як закрити «дірки» в маркетингу та перевершити конкурентів.

Більше про реалізацію та ціни маркетингової стратегії читайте на сторінці. Перетворюємо хаос в бізнесі на систему, долучайтеся!

Категорії

Недавні статті