Етапи розробки маркетингової стратегії на прикладі стоматології illi dental medical center

розробка маркетингової стратегії

Зміст

Аліна Кашапова танцюючий маркетолог, лідер і натхненник об’єднання Marketing Office, директор відділу маркетингу проектів, бізнес консультант та управлінець.

Відкрила свій бізнес під час війни й розвиває українські компанії та особисті бренди.

Маркетингова стратегія — це фундамент бізнесу. Від якості «бетону», опор і матеріалів буде залежати все будівництво, розвиток та скільки взагалі вистоїть підприємство. Маркетологи, продажники, власники і сама команда роблять «будинок» затишним, міцним, а процес побудови бізнесу комфортним і спланованим.

Розробка маркетингової стратегії — перший етап спільної роботи

Власник illi dental medical center звернувся до SMM-спеціаліста Marketing Office для ведення інстаграму. Але вже на старті роботі вирішили почати з розробки маркетингової стратегії.

Раніше до стоматологічної клініки зверталися через особистий бренд власника, а нова стратегія мала з нуля запустити бренд  illi dental та забезпечити роботою різних лікарів.

Маркетингова стратегія з Marketing Office складається з трьох частин:
  • Маркетингові дослідження

    Маркетингові дослідження

  • Бренд-платформа

    Бренд-платформа

  • Система каналів комунікації

    Система каналів комунікації

Розглянемо всі етапи розробки маркетингової стратегії та що ми вкладаємо в цю роботу.

1. Маркетингові дослідження

Маркетингові дослідження включають аналіз цільової аудиторії, конкурентів та гравців ринку. Ми аналізуємо не лише стандартні аспекти, кожне дослідження формуємо під бренд.

➜ Аналіз цільової аудиторії

Для illi dental провели аналіз цільової аудиторії: сформували 6 різних портретів клієнтів. Описали їх болі, страхи. На цьому етапі розробки маркетингової стратегії створили ядро цільової аудиторії: виділили основні портрети ЦА.

цільова аудиторія

Що визначали для illi dental:

  • Географію цільової аудиторії.
  • Сімейний стан, чи є діти.
  • Дохід.
  • Цілі та цінності, бажання в обслуговуванні.
  • Страхи та проблеми.
  • Раціональні та емоційні фактори прийняття рішень.

➜ Конкурентний аналіз — другий етап розробки маркетингової стратегії

Аналіз конкурентів починаємо зі збору даних по максимальній кількості конкурентів у ніші. Детально описуємо 4-10 конкурентів залежно від параметрів, а потім аналізуємо кожен інструмент за потреби. Наприклад, конкурентів у YouTube, Google чи тік-ток.

Дослідили 6 основних конкурентів за 58 критеріями та 15 сайтів конкурентів і їх місце у видачі Google.

Приклади пунктів з аналізу конкурентів

Чи є ціна на сайті/платформах? Яка?

Які послуги чи сервіс надає компанія?

На яких сайтах розміщена інформація про конкурента?

Наявність TikTok, instagram, Facebook, YouTube. Описали активність: підписники, регулярність, контент, відгуки.

Які джерела трафіку ведуть до сайту? + Кількість переходів із кожного джерела

На яких сайтах розміщена інформація про конкурента?

Сформували 23 пункти покращень на базі маркетингового дослідження аналізу конкурентів. От наскільки багато всього можна «видобути» з аналізу конкурентів.

аналіз конкурентів

2. Бренд-платформа

Це вичерпна інформація про бренд в одному файлі, важливий етап розробки маркетингової стратегії. Залежно від компанії, описуємо цей пункт іноді й на 20 сторінках. Якщо не зробити опис хоча б мінімальний, важко узагалі будувати подальшу роботу з компанією. Логотип, брендбук або SMM без початкових даних в Marketing Office не роблять.

Бренд-платформа дає відповідь на питання «Хто я» для компанії:

Цінності.

Місія.

УТП (унікальна торгова пропозиція).

Для стоматологічної клініки Illi dental позиціювання ми розробили на базі маркетингових досліджень конкурентів. У багатьох стоматологів позиціювання мало частину про усмішку. Для нашого клієнта УТП розробили «розв’язуємо стоматологічні проблеми будь-якої складності». У клініці Illi dental справді в одному місці можна зробити всі аналізи, рентген і пролікувати зуби навіть за день.

розробка позиціювання

3. Система каналів комунікації

Поєднуємо карту шляху клієнта, воронку продажів в один бізнес-процес. Після розробки карти шляху описуємо кожен пункт у схемі. Жоден канал комунікації не можна упускати, бо це — втрата прибутку та потенційних і постійних клієнтів

бізнес процес

Після розробки карти шляху клієнта ми формуємо, які маркетингові інструменти потрібні бізнесу. Карта шляху клієнта — це не просто красива схема, щоб продати послуги маркетингу.

Усі етапи описуємо і перетворюємо на план роботи:

 Що треба зробити.

Які слабкі та сильні сторони в компанії.

Інструменти в пріоритеті та додаткові.

Як запустити кожен інструмент маркетингу та який на це треба бюджет.

Маркетингові інструменти залучаємо не за припущеннями, а на основі аналізу конкурентів, цільової аудиторії та досліджень.

Наприклад, одним з важливих інструментів для illi dental ми обрали багатосторінковий сайт з блогом. Маркетолог проаналізував запити в Google за темою стоматологічної клініки, рекламу в Google і трафік на сайтах конкурентів.

семантичне ядро

Гант — втілення маркетингових планів і гіпотез

Завдяки усім етапам розробки маркетингової стратегії ми сформували цілі в маркетингу та фінансову модель бізнесу стоматології. Підсумок 1-2 місяців роботи — діаграма Ганта.

маркетингові інструменти

На основі цього ганту сформували план інвестицій в маркетинг: що, в який місяць запускаємо та яких результатів прагнемо.

маркетингова стратегія

Маркетингові дослідження та розробка маркетингової стратегії — оберіг від «зливу бюджету» і портрету клієнта з голови. Маркетинг для стоматології illi dental стартував з маркетингової стратегії, тепер у компанії знають, куди і як розвиватися, як закрити «дірки» в маркетингу та перевершити конкурентів.

Більше про реалізацію та ціни маркетингової стратегії читайте на сторінці. Перетворюємо хаос в бізнесі на систему, долучайтеся!

Категорії

Недавні статті