Бізнес в умовах війни: як утримати на плаву

бізнес в умовах війни

Зміст

Як тримати на плаву бізнес в умовах війни

Утримати бізнес в умовах війни та зробити його успішним – це не лише про власне «виживання», це про спільну мету – перемога в усіх сферах. Тому для власника збереження бізнесу набуває ще більшої мотивації. Основою на будь-якому етапі є маркетингова стратегія. Вона повинна бути гнучкою та дієвою. Якщо через війну стратегія зруйнувалась чи потребує коригувань, то необхідно починати з основних досліджень та визначення точки «А». Щоб зрозуміти, на якому ви етапі, розглянемо симптоми відсутності стратегії та варіанти розв’язання проблем.

Аліна Кашапова танцюючий маркетолог, лідер і натхненник об’єднання Marketing Office, директор відділу маркетингу проектів, бізнес консультант та управлінець.

Відкрила свій бізнес під час війни й розвиває українські компанії та особисті бренди.

Симптоми відсутності маркетингової стратегії

Пару місяців бізнесу чи 10 років, симптоми відсутності стратегії будуть однаковими.

  • Підозріловий бос - знову той таргетолог тягне з рекламою.
  • Комунікація на 0. А що, ще треба відписувати клієнтам? Що, кожному?
  • Потеряшка. Наче все ок, але відчуття, що шось не те.

«В усьому винні спеціалісти»

Бізнес не отримує бажаного результату, бо SMM-ник не знає трендів, а таргетолог затягнув з рекламою.

«Комунікація на 0»

Корпоративні соцмережі ведуться системно, але клієнти не активні.

«Щось пішло не так»

Наче усі необхідні маркетингові інструменти, проте є відчуття, що можна краще. Немає розуміння, куди рухатися далі.

Усі ці симптоми зводяться до одного діагнозу – немає чіткого плану та системи. Під час війни особливо важливо «тримати руку на пульсі» – аналізувати й вносити корективи у план. Адже маркетингова стратегія не робиться раз і на все життя, вона постійно потребує змін і правок.

Використовуйте Agile – філософію гнучкого маркетингу

Інтуїтивно кожен керівник та власник бізнесу користується методикою гнучкого маркетингу. 

Основні принципи системи «Agile маркетингу»:

  • Концентрація на пріоритетних цілях та потребах клієнтів.
  • Розділення проєкту на короткі цикли з поетапним їх пропрацюванням.
  • Спрощення організаційних процесів.
  • Інтегрування в роботу нових інструментів.
  • Швидке прийняття рішень.
  • Постійний зворотний зв’язок у команді.

Agile концепція дає право на помилки та миттєвий аналіз, концентрує увагу на ключових моментах та мінімізує ризики й витрати. Даний метод управління згуртовує команду, бо має за основу позицію «люди важливіші за речі».

З чого почати порятунок бізнесу в умовах війни

1. Оптимізувати витрати. З початком війни чимало бізнесів призупинили свою діяльність. Більшість швидко продовжили роботу, бо чим довше «на паузі», тим важче відновитись. Якщо є рекламні інструменти, не зупиняйте їх, а перегляньте можливі варіанти, внесіть нові пропозиції, вимкніть на якийсь час. Поверніться на початок стратегії: ЦА, конкуренти, офер, реклама, комунікація – все потребує змін. Застосування режиму agile в таких випадках є необхідним. Адже оптимізація витрат повинна бути адекватною та спрямованою на підтримку бізнесу. Інакше є ризик потрапити у «замкнене коло».

2. Адаптувати бізнес під реалії. В умовах, коли ринок змінюється шаленими темпами, бізнес повинен тримати цей темп. Це означає бути в постійному аналізі, знати свою цільову аудиторію та підбирати відповідні інструменти. Наприклад, якщо вливати усі кошти в рекламу і запускати її не на свою аудиторію чи без якісної аргументації продукту, то ефекту від цієї реклами не буде. Отже, відштовхуватись потрібно від стратегії бізнесу і не робити акцент лише на одному інструменті. (“5 інструментів маркетингу, які працюють в умовах війни”)

3. Діяти та швидко приймати рішення. Сумніви, страхи є в кожного, а успіх завжди супроводжує дія! Саме рішучість дає результат, бо чим більше ідей запущено в реалізацію, тим більша ймовірність, що якась круто спрацює. Не бійтесь помилятись та діяти знову.

4. Залучення спеціалістів. Масштабне мислення, нескінченний аналіз базових показників, генерація ідей, правки стратегії, а головне – реалізація та управління усіма процесами. Одній людині важко справитись з таким обсягом роботи. Тому доцільно залучати відповідних спеціалістів й делегувати роботу. Так швидше будуть пропрацьовані різні теорії, ідеї та варіанти. Усі помилки, невдалі спроби – це досвід, бо до крутого рішення потрібно прийти.

«Маркетингова стратегія» звучить грандіозно, наче весільна обітниця – «раз і на все життя». Насправді це не так, бо стратегія для малого й середнього бізнесу повинна бути практичною та простою. Команда Marketing Office теж почала бізнес в умовах війни. Із власного досвіду знаємо, з чого почати і як продовжити. Довіртеся нашим спеціалістам, щоб без зайвих «симптомів» рухатися вперед!

Категорії

Недавні статті