Фінансове управління, облік, фінансові звіти разом складають кістяк для вашої компанії. Найбільший біль Marketing Office — коли в клієнтів немає управління фінансами, бо це напряму впливає на маркетинг і розвиток бізнесу.
Важливо вести особистий облік фінансів, робити «подушку», запускати пасивний дохід, та ще важливіша фінансова грамотність для підприємця!
ЩО ВІДБУВАЄТЬСЯ З МАРКЕТИНГОМ, КОЛИ ФІНАНСОВОЇ СТРАТЕГІЇ НЕМАЄ?
Спочатку ви не маєте фінансової стратегії, а потім доводиться брати кредит, продавати машину, скорочувати штат, щоб виплатити зарплати, покрити оренду приміщення чи закрити борг.
Не дуже позитивна картина, чи не так?
Без фінансового обліку та стратегії немає розуміння:
➞ скільки треба заробляти?
➞ який має бути результат?
➞ скільки коштів ви можете вкладати у маркетинг?
Ці знання допоможуть вам як підприємцю не потрапити у замкнуте коло:
Нумо розбиратися, що робити з фінансовим управлінням з досвіду Marketing Office, як у цьому допоможе FinMap і чому варто повчитися на чужих помилках.
ЩО ТАКЕ ФІНАНСОВИЙ ОБЛІК І УПРАВЛІННЯ ФІНАНСАМИ?
Фінансове управління — це коли приймаєте рішення на основі цифр. І тільки, коли правильно управляєте грошима, можна зробити бізнес успішним.
КЕЙСИ КЛІЄНТІВ MARKETING OFFICE, ЯКІ ПОКАЗУЮТЬ ВАЖЛИВІСТЬ ФІНАНСОВОГО ОБЛІКУ
В одному медичному центрі налагодили роботу, сформували алгоритми: орендували приміщення, найняли на роботу працівників, адміністратора. Потім почали вкладати у маркетинг, але не змогли вивести на стабільну роботу й робили перерви у співпраці.
На початку працювала сарафанка, та це не дало постійного потоку клієнтів. Вкладення у маркетинг були хаотичними: поки працював маркетинг, був ріст бізнесу, кількості клієнтів, а при зупинці показники падали, але компанія не могла постійно інвестувати, щоб не зайти в мінус.
Клієнт звертався до фінансового консультанта (самостійно), й причиною хаосу виявилася неправильна фінансова модель ще від старту. Тільки зміни у стратегії могли виправити ситуацію й дозволити вийти на стабільний заробіток.
Управління фінансами часто змішують із поняттям маркетингу. Коли підприємець без досвіду вирішує працювати з «крутою» агенцією, до якої бізнес не доріс, часто не витягує інвестиції, не доводить справу до кінця.
Треба враховувати, що, скажімо, розробка багатосторінкового сайту «як в конкурентів» триває 3-4 місяці включно із запуском просування. Інвестувати доведеться весь цей період, й лише потім отримаєте результати на роки. Якщо інвестувати перший місяць, а далі піти в мінус і припинити, ви не отримаєте результатів, а частину коштів втратите.
У ЧОМУ ПРИЧИНА НЕПРАВИЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ ФІНАНСАМИ В МАРКЕТИНГУ? ПІДМІНА ПОНЯТЬ «ІНВЕСТИЦІЇ У МАРКЕТИНГ» З ПОНЯТТЯМ «ВІДДІЛ ПРОДАЖУ».
Навіть у книжці Філіпа Котлера написано так:
Маркетинг — соціальний і управлінський процес, за допомогою якого окремі особи та групи осіб задовольняють свої потреби, створюючи товари та споживчі цінності й обмін ними.
Маркетинг — не кінцевий результат, а процес.
У Marketing Office організовуємо постійні активності, додаємо нові ефективні інструменти маркетингу чи забираємо менш ефективні. Шукаємо найкращі зв’язки і воронки, щоб отримувати клієнтів. Треба бути морально готовим до постійної роботи.
Вкинути гроші й не зробити висновки — ведмежа послуга для власного бізнесу. Облік доходів, витрат і фінансових результатів тут корелює із маркетинговими процесами.
Тому ми часто допомагаємо клієнтам як відділ маркетингу:
Marketing Office як відділ маркетингу налаштовує звітність, щотижня ведемо показники інструментів і показуємо підприємцям цифри: як росте бізнес, коли працює маркетинг. Бо між усіма процесами, запуском інструментів є зв’язок: маркетинг – продажі – ріст. Разом із відділом продажу маркетинг працює комплексно.
Якщо бачимо, що підприємець має проблеми, даруємо сертифікат FinMap на консультацію спеціаліста і користування. Обрали цей сервіс для себе, бо він максимально простий і покриває багато потреб власника бізнесу.
АЛЕ! Це не магічна таблетка. Жодна програма для обліку фінансів не забирає роботу сама по собі, з нею треба працювати і контролювати основні показники.
Облік доходів, витрат і фінансових результатів за певний період: місяць, рік. Враховуємо прибутки та збитки.
Показує рух коштів за обраний проміжок часу.
Це усі активи й пасиви, які допомагають оцінити фінансовий стан підприємства.
За липень 2024:
- Дохід: 50 000 грн.
- Витрати: 40 000 грн.
- Чистий прибуток: 10 000 грн.
За липень 2024:
- Видатки: 70 000 грн.
- Надходження: 120 000 грн.
- Рух коштів: 50 000 грн.
За липень 2024:
- Активи: 100 000 грн.
- Власний капітал: 50 000 грн.
- Залучені кошти: 20 000 грн (грант).
P&L найбільше впливає на маркетинг і прийняття рішень. Для команди Marketing Office цей звіт найважливіший, і дуже цінно працювати із клієнтами, які формують фінансові звіти та перевіряють маркетингові.
Без нього ми не можемо працювати як маркетологи, тому нумо поговоримо про неочевидну користь цього звіту.
- Прийняття рішень у маркетингу через призму цифр
Наприклад, дохід магазину одягу складається із продажів шуб, дублянок, курток. Маркетолог формує медіаплан по таргетованій рекламі й переглядає звіт за минулий місяць: круто продавалися шуби, посередньо дублянки, але впали у продажах куртки.
У нас є ціль і бажана кількість продажів курток, тому ставимо куртки в медіаплан, активніше показуємо в СММ, щоб досягти цілі. Завдяки категоріям доходу в P&L розуміємо, де просідають продажі. Без цього звіту — працюємо, як сліпі кошенята, із танцями з бубном і розкладами карт)
- Аналіз фінансового звіту для росту ефективності
Для одного з клієнтів (танцювальної студії), запустили таргетовану рекламу саме дитячої групи з хіп-хопу. У звіті через місяць маємо побачити приріст замовлень. Приріст є? Деталізуємо звіт, щоб побачити ріст і корегувати стратегію, план роботи, обробку лідів відділом продажів за потреби.
- P&L показує, у якій точці ми зараз: 1 млн виторгу для вас мало чи багато?
У фінансовій стратегії є певне число інвестицій у маркетинг. Треба контролювати, чи при певних інвестиціях зможемо вийти в плюс чи заженемо у мінус? Де точка беззбитковості?
Marketing Office контролює цифри й інвестиції, виторг. Якщо бачимо, що більша сума інвестицій клієнта зажене в мінус, переглядаємо план. Коли фінансова ситуація не найкраща, акцентуємо увагу на маркетингові інструменти, які принесуть швидкий результат. Стежимо за реальною картиною, намагаємося виростити бізнес, навіть, якщо компанія зараз не має фінансового обліку.
УПРАВЛІННЯ ФІНАНСАМИ ПІДПРИЄМСТВА: ЧОМУ ВАЖЛИВО ЗНАТИ РЕАЛЬНУ КАРТИНУ В БІЗНЕСІ В ЦЕЙ МОМЕНТ? ДОСВІД З FINMAP
Є бізнеси, які не впроваджують управління фінансами навіть за 10 років роботи, і через це страждають. Лідер Marketing Office Аліна Кашапова використовує Finmap для прийняття ефективних рішень в бізнесі, хоча Marketing Office створила всього 2 роки тому.
Можна приймати рішення на основі цифр, бачити мінус чи плюс у виторгу.
Майбутні платежі заплановані. Щомісячні оплати, як програми Worksection чи Canva, платежі за домен сайту, Finmap налаштовані як постійні й не «губляться».
Можна аналізувати проекти: одразу видно рентабельність у відсотках. Наприклад, в Marketing Office також працює Магазин шаблонів, а сама Аліна запустила курс Системний особистий бренд, щомісяця ми ведемо близько 10-12 проектів для клієнтів. Чим більше проектів — тим легше заплутатися, тож програма для обліку витрат дуже полегшує життя.
Завдяки Finmap почала володіти інформацією про свій бізнес, бачити картину загальну, і це основне.
У будь-який момент можна побачити, що відбувається в бізнесі:
Треба вміти читати цифри і розуміти тенденції, чи рухається прибуток, чи є ріст, чи ні. Завдяки фінансовому управлінню, читанню цифр, можна приймати ефективні рішення.
Легко виставити KPI й тримати ціль перед очима. Наприклад, «50 відсотків маржинальності щомісяця, щоб ми не закрилися».
Коли додає щось до бюджету, наприклад, гугл рекламу, щоб прийняти це рішення, вводить у Finmap і рахує, чи витрати не будуть перевищувати доходи.
У сервісу зручний інтерфейс, не зрівняється з Excel.
Графіки зручні, дуже зрозумілі, так прогнозується майбутній дохід:
Для підприємця вкрай важливо розділяти свої кошти та кошти компанії. Фінансова грамотність у веденні бізнесу ще важливіша, як особистий облік фінансів.
Робота з Finmap — той момент, коли хочеться відмотати час назад, аби вести фінанси від старту бізнесу й не робити помилки:
ФІНАНСОВИЙ ОБЛІК + РЕГУЛЯРНІ ІНВЕСТИЦІЇ В МАРКЕТИНГ — ТЕ, ЩО ВІДРІЗНЯЄ УСПІШНОГО ПІДПРИЄМЦЯ
Хочете масштабуватися, запускати нові інструменти? Тоді ви маєте розібратися у своїх щомісячних витратах, нерегулярних витратах і почати вкладати в маркетинг. Стільки, скільки може дозволити бізнес і на основі цього приймати рішення.
Є різні теорії, наприклад, виділяти на маркетинг 30 % виторгу, 20% чи 10%. Ми не фінансові спеціалісти, але завжди певний відсоток виділяти на маркетинг необхідно. Саме маркетинг — єдиний відділ, який приносить бізнесу прибуток і не може існувати хаотично.
Скільки працює бізнес — стільки працює відділ маркетингу. Так само як бухгалтерія, HR, відділ продажів, виготовлення товарів, закупки тощо. Та першим ділом, якщо ви початківець, налаштуйте фінансовий облік у Finmap чи інших застосунках.
Цей «невеличкий нюанс» потребує часу, але вже від нього ви можете відштовхуватися в маркетингу, продажах, інвестиціях. Хто контролює фінанси — контролює світ! А якщо ви уже на етапі пошуку маркетингової команди, Marketing Office побудує онлайн відділ маркетингу для вас!