Розробка логотипа і брендбуку — це про якісний підхід до бізнесу. Зараз для клієнта важливі деталі. Коли логотип синій, вивіска салатова, а в соцмережах сіро-жовтий візуал, у мозку вибух. Так впізнаваності й побудови іміджу компанії не досягти, вас навіть сприймати можуть як декілька різних бізнесів чи плутати з конкурентами.
Наталя Свирида — графічний дизайнер на фрилансі й аутсорсі з досвідом понад три роки. В Marketing Office розроблює логотипи та брендбуки для клієнтів.
Завдяки Наталі вже 18 брендів мають свій стиль та вирізняються серед конкурентів.
Так, всесвіт теж почався з хаосу та Великого Вибуху, але ж це не про старт вашого бізнесу? Приборкайте маркетингові процеси від початку, щоб потім не переплачувати для зміни кольорів і стилю.
Що таке брендбук, гайдлайн, фірмовий стиль?
Брендбук, гайдлайн та фірмовий стиль — пазли, які складаються в дизайн бренду. Легко сплутати гадлайн і брендбук, тож нумо розбиратися, яка між ними різниця і що замовляти в графічного дизайнера.
Візуальне відображення компанії з усіма його елементами. Його завдання зробити образ бренду, який будуть пам’ятати та у якого купуватимуть.
Що входить:
- Кольори.
- Шрифти.
- Логотип.
- Створення патерну.
Технічна частина брендбуку, де описані всі правила використання елементів бренду. Гайдлайн — збірка правил для дизайнерів, SMM-ників, PR-ників.
Описує, наприклад:
- Де можна ставити логотип, де заборонено.
- Якого розміру має бути шрифт на візитці, а якого на поліграфії.
Правила, елементи, приклади використання фірмового стилю. Брендбук містить інформацію не тільки про візуал, а й:
- Опис цінностей та філософії бренду.
- Опис ключових ідентифікаторів бренду.
- Опис цільової аудиторії, історії, місії бренду.
Брендбук — стратегічний документ, який формує образ бренду, допомагає побудувати комунікацію з клієнтами.
Як розробка логотипа і брендбуку допоможе компанії в маркетингу?
Розробка логотипа і брендбуку — один з кроків до унікальності бренду. Одні дизайни нагадують Мерлін Монро, а інші схожі на бабцю в строкатій спідниці. Усе тому, що стиль бренду теж потрібно ретельно підбирати.
Брендбук — це ваша ідея, сенси, посил світу. Через кольори, шрифти, логотип компанія передає інформацію про бренд.
Наприклад, логотип Marketing Office символізує, що ми беремо клієнта за руку і ведемо у світ маркетингу. А кольори — свіжість, дружелюбність, теплоту.
Графічний дизайнер розробить шрифти, кольори, аватарки в єдиному стилі й упакує все це у брендбук. Ви отримаєте такий собі «капсульний гардероб» на всі випадки життя.
У чому користь брендбуку та гайдлайну:
Однаковий стиль в інстаграмі, на сайті, ютубі, в мерчу та візиток. Кожна лінія й колір поєднуються між собою. Жоден елемент не виб’ється із загальної канви.
Коли ви наймете нового спеціаліста чи будете виходити на інші майданчики, у вас уже буде свій стиль. Брендбук потрібен для всіх спеціалістів, які працюють з візуалом в бізнесі: SMM-ники, таргетологи, дизайнери.
Коли брендбуку немає, одна з основних частинок бізнесу хаотична. Люди сприймають деталі, а дизайн впливає на лояльність до бренду та рішення про покупку.
Як інтернет-магазини виділяються? завдяки брендованій упаковці, мерчу, стилю. Один подарунок до замовлення у фірмовому стилі може змінити все.
Розробка логотипа і брендбуку компанії: що входить
Розробку логотипа і брендбуку найкраще провести одразу, щоб не «перевзуватися» по 100 разів і не спантеличувати ваших клієнтів. Для споживачів це знак: якщо компанія послідовно підходить до свого брендування, значить і роботу виконають на ура.
Команда Marketing Office пишається клієнтами, які на старті піклуються про брендинг. Один із таких клієнтів — Suite Estate, агенція з нерухомості в Польщі. Власниця Аня звернулася до нас для розробки логотипа і брендбуку. Хотіла в дизайні передати розкіш, люкс-сегмент послуг, поєднати глибокий зелений колір із золотом та створити логотип, який би асоціювався з нерухомістю.
На прикладі компанії розберемо, що може входити у брендбук.
Розробка дизайну бренду Suit Estate
Бренд — більше, ніж ім’я чи логотип, це також унікальна комбінація цінностей, які часто викликають сильні та впізнавані емоції. Місія, позиціювання та переваги допомагають виділити компанію або продукт серед конкурентів.
Один з найбільш впізнаваних елементів ідентичності бренду. Послідовне його використання є ключовим для збереження впізнаваності бренду.
Розробка логотипа
Логотип мав асоціюватися з будинками, орендою. Графічний дизайнер створив логотип з літерою у формі замкової шпарини.
Бізнес може розширюватися з часом, займатися не тільки орендою, а ключ+замкова шпарина охоплює всі асоціації з нерухомістю. Бренд може змінюватися, а лого перероблювати не доведеться.
Ще один з китів, на яких тримається впізнаваність. Палітра кольорів має застосовуватися послідовно, а набір шрифтів відображати атмосферу бренду. До цього пункту важливо додати помилки у використанні.
Стрічка, хайлайтс, дизайн сторіс, каруселей — усе це варто додати у брендбук. Для Suit Estate дизайнер поєднав темні й світлі відтінки у фірмовому стилі. Темно-зелені фони розбавлені світлими якісними фотографіями та сірими/білими кольорами.
Як буде виглядати візитка, блокнот, чашка, пакування? Ми створюємо всі необхідні компанії приклади та додаємо вихідні файли для друку в різних форматах.
Коли варто провести редизайн брендбуку?
Редизайн брендбуку — ліки від старіння бренду. При цьому не обов’язково кардинально змінювати усе: розробляти логотип і брендбук з нуля, з новими кольорами й підходом. Іноді достатньо трохи оновити дизайн.
- Розроблювали фірмовий стиль 10-15 років тому. Тренди динамічні, ви не зможете покласти на лопатки сучасних конкурентів.
- Змінилися підходи в бізнесі, місія, масштаб, дизайн уже не передає ваш настрій і підхід.
- Хочете осучаснити бренд. Розробка нового логотипа і брендбуку допоможе показати професійність, слідування трендам. А ще цей процес можна перетворити на інфопривід. Наприклад, як це робили Rozetka, Укрпошта, Google.
1999 рік
2013 рік
2015 рік
Розробка логотипа і брендбуку: кому довірити?
Прислухайтеся не тільки до поклику серця, бо розробка дизайну бренду впливає на сприйняття і ваші продажі. Радимо створювати логотип і брендбук в рамках маркетингової стратегії, щоб ваш дизайн передавав цінності компанії, унікальну торгову пропозицію.
В Marketing Office дизайнер працює разом із маркетологом і враховує цільову аудиторію, мету, цінності бренду. Читайте більше та станьте наступним крутим кейсом цього блогу!