Чим відрізняється діджитал агенція від SMM, рекламної та чому лише відділ маркетингу може об’єднати усі напрямки в єдину стратегію? Думкою поділилася Аліна Кашапова — лідер і засновниця Marketing Office.
Під час щоденної роботи з підприємцями та PM компаній часто упущена ланка відділу маркетингу. Фінансовий, HR, відділ продажу зазвичай працюють безперебійно: усі відділи мають кабінети в офісі чи діють онлайн.
Так само в окремому кабінеті «сидів» відділ маркетингу. Працював на досягнення конкретного бізнесу, не розпорошувався. Та з діджиталізацією і розвитком кількості маркетингових інструментів серед агенцій, «продаванів», відеомейкерів, SMM-спеціалістів, таргетологів, розробників підприємцю легко загубитися.
СХЕМА ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ СТРУКТУРИ БІЗНЕСУ
Команда Marketing Office так будує роботу, щоб стати частиною оргсхеми бізнесу. На чолі кожного проекту — директор із маркетингу та маркетолог, який є PM всередині команди.
Для нас відділ маркетингу — коли беремо на себе усе, що стосується маркетингу: створення контенту, рекламу, задачі для різних підрядників, фотографів, контент-мейкерів, блогерів, друк поліграфії. Відповідаємо за налагодження бізнес-процесів та перфоманс, даємо конкретні результати. Разом з тим працюємо онлайн, а не сидимо в офісі клієнта.
ДІДЖИТАЛ АГЕНЦІЯ
Діджитал агенція — це компанія, яка надає послуги в діджиталі, в інтернеті, але не є невіддільною частиною бізнесу. Така агенція може просувати компанію по різних каналах або декількох одночасно.
ДІДЖИТАЛ АГЕНЦІЯ МОЖЕ СПЕЦІАЛІЗУВАТИСЯ НА ТАКИХ ТЕМАТИКАХ:
- Сайти
- Мобільні додатки
- SEO
- PPC
- Розробка програмних продуктів
- Таргетована реклама
Діджитал агенція виконає конкретний запит. Наприклад, запуск PPC чи створення сайту. Діджитал агенція не виходить за рамки свого вибраного інструменту і після звернення запустить роботу навіть, якщо PPC чи таргет у цей момент не дасть компанії бажаний результат.
➞ Співробітники діджитал агенції приводять лідів, результат PPC непоганий, є заявки з бажаною вартістю.
➞ Агенція робить звіти, усе ок, ціна за лід нормальна.
➞ Але клієнт каже: у нас не ростуть продажі, менеджери з продажу кажуть, що ліди неякісні.
Налагодьте, будь ласка, роботу вашого відділу продажів. Вам треба хороші продажники, бо ми класно робимо роботу.
Спробуймо змінити PPC-стратегію, щоб ви не зливали стільки бюджету, тим часом налагодите роботу відділу продажів із нашою допомогою.
Ми підсвітимо зони росту, допоможемо покращити роботу. На цей період можемо зупинити рекламу.
МАРКЕТИНГОВА АГЕНЦІЯ
Маркетинг агенція проводить дослідження, аналізує конкурентів та аудиторію, ринок, може створити бренд дизайн
Маркетингова агенція часто відрізняється від повноцінного відділу маркетингу. Не завжди працівники реалізовують ту стратегію, яку роблять для вас. Найгірше — коли ви платите за стратегію кілька тисяч доларів і вона іде в стіл.
Є і такі агенції, що реалізовують: це маркетингова агенція повного циклу.
ЧИМ ЗАЙМАЄТЬСЯ МАРКЕТИНГОВА АГЕНЦІЯ:
- Дослідження ринку, ЦА, конкурентів
- Розробка маркетингової стратегії
- Комунікаційна стратегія
- Брендинг
- Комунікації: піар тощо.
Клієнт звернувся замовити стратегію. Робили її 2 місяці. Коли презентували, клієнт захотів, щоб маркетолог-стратег зробив кроки по цій стратегії, усе запустив, але компанія не займалася реалізацією.
Ми можемо знайти маркетолога чи відділ, який реалізує стратегію, але не можемо реалізувати.
Клієнт очікував, що цю стратегію реалізує той самий маркетолог, який розроблював.
Керівник навіть в онлайні може або самостійно з командою зробити стратегію або залучити підрядників.
У нас є стратеги, які роблять довгострокові плани такими, які можна гнучко впровадити.
Marketing Office відрізняється від маркетинг агенцій, хоч і маємо одне спільне слово в назві)) Коли ми робимо стратегію, вже знаємо, як будемо реалізовувати її. Маємо спеціалістів, які будуть виконувати роботу по кожному інструменту.
Разом з тим маркетингову стратегію не обов’язково реалізовувати з нами: ви можете виконувати кроки зі своєю командою чи підрядниками.
SMM АГЕНЦІЯ АБО ІНШІ АГЕНЦІЇ ОДНОГО ІНСТРУМЕНТА
SMM агенція, агенції таргетованої реклами, контент-мейкінгу, TikTok агенції та будь-які інші з одним інструментом виконують роботу виключно у своїй сфері чи декількох суміжних. Наприклад, SMM часто поєднує контент і таргет, копірайтинг і таргет, продакшн та інфлюенс маркетинг.
Запустили один інструмент маркетингу (SMM, TikTok, таргетовану рекламу), але продажів немає. А ціль бізнесу зараз — саме підвищити кількість клієнтів.
Бізнес звертається до цієї агенції та замовляє, наприклад, СММ. Вони 100% скажуть: «так, вам треба СММ і ви отримаєте круті результати». Власник довіряє і починає роботу. Але результати можуть бути не такі.
Бо відповідь «де наші продажі?» може бути не в СММ, а в комплексі інструментів, маркетингових заходів. СММ агенція не скаже, що «у вашій ніші краще працюватиме сайт і Google реклама».
Відділ маркетингу підбере інструменти і розповість про плюси та мінуси, буде впроваджувати поступово напрямки, які дадуть результат. Команда сфокусована не на інструмент, а на бізнес.
Не для всіх ніш СММ — основний інструмент продажів. Якщо клієнт звертається до SMM агенції, а виникає потреба в розробці сайту, з часом працює з 5 агенціями, і у кожного своя стратегія.
РЕКЛАМНА АГЕНЦІЯ
Рекламна агенція надає послуги з реклами та маркетингу для просування компанії серед цільової аудиторії.
- Рекламні кампанії, креатив, концепції, сценарії, закупівлі платформ у медіа.
- Просування в didgital-середовищі.
- Продакшн, виробництво, друк.
➞ Власник бізнесу хоче зробити ролик на телебаченні.
➞ Звертається до рекламної агенції і каже: зробіть мені ролик на ТБ.
➞ А команда рекламної агенції ставить питання: яка ваша стратегія, які цілі має закривати ролик, ТЗ, де будете використовувати, крім ТБ.
Якщо у бізнесу нема відділу маркетингу на чолі з маркетологом, то це буде не чітке і ефективне ТЗ, а хотілка власника.
Ролик має продавати, іти по воронці маркетинговій. Якщо немає маркетолога, який відповість на питання агенції та знає, що робити далі, то ролик не окупиться.
Ми можемо з рекламною агенцією співпрацювати як відділ маркетингу.
Маркетолог дасть відповіді на усі запитання, передасть інформацію, продумає цілі кампанії та шлях клієнта.
ЧИМ ВИРІЗНЯЄТЬСЯ ВІДДІЛ МАРКЕТИНГУ?
У бізнесу має бути 1 стратегія, над якою працюють усі. І тому на чолі має бути одна людина: керівник відділу маркетингу.
Але коли маркетолог співпрацює і від імені підприємця, може відфільтрувати те, що не потрібне бізнесу, і знає, як працювати далі з матеріалом. Бо розуміє, на якому етапі карти шляху буде використовувати той чи інший матеріал, має специфічні знання.
Підрядники не напарять те, що не треба. Як би не хотілося, у діджиталі багато недобросовісних агенцій і спеціалістів. Маркетолог — це адвокат, який захищає інтереси бізнесу у співпраці з підрядниками. І кожен із них буде ставити питання, які знає тільки маркетолог.
Дуже круто, якщо ви як власник бізнесу маєте знання про маркетинг та різні інструменти. Але навіть з освітою маркетолога нелегко встежити за усіма трендами та оцінити, що потрібно запускати, на який бюджет та що краще спрацює.
Коли є відділ маркетингу, можна залучати різних підрядників: рекламні агенції, стратегічні, маркетингові, відеопродакшн, СММ. Ми у Marketing Office залучаємо партнерів та співпрацюємо, аби давати клієнту максимум. Порівнюйте, шукайте найкращий для себе варіант і нехай маркетинг працює злагоджено!
Хочете працювати з нами? Заповніть форму та чекайте на повідомлення від менеджера.