Колесо бренду та бренд платформа — це сутність, ідентичність компанії, прописана у чіткому файлі. Документ з бренд платформою має бути першим кроком у маркетингу, адже саме він допомагає швидко й чітко донести суть бізнесу працівникам, клієнтам і партнерам.
Гайда розбиратися, що ж таке колесо бренду, бренд платформа та для чого виділяти час на їх розробку.
Розповідає Даша Войт — маркетолог з медичною освітою. Має досвід управління та організації роботи 7 років, надихає клієнтів та команду. Маркетолог Маркетинг Офіс та партнер об'єднання.
Веде два проекти як маркетолог: медичний центр Алгоритм Здоров’я та Маркетинг Офіс.
Колесо бренду
Колесо бренду та бренд платформа — як близнюки чи двійнята. Адже це 2 моделі представлення вашого бренду.
Колесо бренду допомагає візуалізувати ваші цінності, цілі, місію та врівноважити різні складові бізнесу:
Бренд-платформа — це ті самі пункти з більшою кількістю деталей та переліком запитань, які допоможуть чітко описати усі складові бренду.
У роботі з нашими клієнтами розписуємо не лише місію, унікальну торгову пропозицію, опис компанії, а й часто додаємо описи всіх послуг, продуктів, базовий Tone-of-Voice, коротку інформацію про плани розвитку та цілі.
Приклад одного з блоків шаблону бренд платформи та змісту файлу:
Існують інші моделі у бренд менеджменті: TTB (Thompson Total Branding), 4D брендинг Томаса Геда, Brand Key Model.
Створення бренду — не тільки вкладення, розробка айдентики, лого й реєстрація в інстаграм. Усе починається з фундаментальних документів і планів, як концепція бренду та бренд платформа.
Ось так виглядають блоки з бренд-платформ, розроблених Marketing Office:
Бренд-платформа — це ті самі пункти з більшою кількістю деталей та переліком запитань, які допоможуть чітко описати усі складові бренду.
У роботі з нашими клієнтами розписуємо не лише місію, унікальну торгову пропозицію, опис компанії, а й часто додаємо описи всіх послуг, продуктів, базовий Tone-of-Voice, коротку інформацію про плани розвитку та цілі.
Приклад одного з блоків шаблону бренд платформи та змісту файлу:
5 причин, чому бренд платформа потрібна будь-якій компанії
Бізнес в Україні — як хиткий човен, на борту якого постійно змінюються працівники, хтось виїжджає, хтось змінює роботу. Наймати спеціалістів на заміну або «хантити» нових у процесі росту компанії простіше завдяки бренд-платформі. Саме цінності та сенси можуть зацікавити крутих спеціалістів.
Коли вам потрібно замовити написання текстів, дизайн для реклами чи флаєр, бренд платформа збереже ваш час і зусилля на спілкування.
Бізнес на цінностях — не лише тренд, а необхідність. Колесо бренду потрібне для зовнішнього використання, тому це не глобальний маркетинговий аналіз, а основні, фундаментальні цінності й складові бренду.
Доступність і відкритість покажуть партнерам вашу впевненість і стійкість орієнтирів.
Які у вас цінності? А чи думали ви над чіткою УТП (унікальною торговою пропозицією)? Знаєте, як саме хочете комунікувати? Лише власник бізнесу може знайти відповіді на ці питання. А під час брифу можна виявити, що турбує чи що б у компанії хотілося змінити.
Це ніби міні-коучинг бренду — відкриються нові ідеї, цілі та бачення їх реалізації.
Бренд платформа потрібна власнику бізнесу та маркетологу вже з перших днів роботи. Так будуть у синхроні команда маркетингу, менеджери з продажів, усі інші працівники та сам підприємець.
Не виникатиме ситуацій «все не те, перероблюємо», не тих блогерів в рекламі чи незадоволення співпрацею з партнером, у якого цінності інші. Скажімо, коли партнер ідеальний, але йому «какая разніца», а ви — донатите й маєте власний волонтерський фонд.
Важливий бонус на старті бізнесу. Бренд-платформу можна використати як міні сайт, основу для розробки комерційної пропозиції, джерело цінностей і досягнень для написання грантів. А коли до розробки сайту ви будете готові, набір сенсів для текстів і дизайну з нуля прописувати й доносити не доведеться.
Для вашого комфорту й простої розробки базового документа ми створили шаблон із колесом бренду та бренд платформою. Скорочений, упакований та задизайнений так, як робимо для клієнтів. Користуйтеся та спрощуйте своє підприємницьке життя!