Як створити контент-план для інстаграму і виконати його? Алгоритм для особистої сторінки

Зміст

Що таке контент план?

Це інструмент органічного поєднання тем, рубрик, форматів на сторінці. План із датами та форматами контенту. Саме файл/план/запис у щоденнику допоможе вести блог системно. Зазвичай, контент-план по дописах  і Reels формують на місяць, а розповіді на тиждень. Але й місце для ситуативного мема чи зйомки трендів Reels треба лишити.

Спеціалісти Маркетинг Офіс використовують шаблон контент-плану в Excel на гугл-диску. Онлайн-файл зручно редагувати, поширювати й заповнювати. У будь-який момент клієнт може переглянути плани, затвердити контент на місяць, а SMM-спеціаліст і маркетолог синхронізовані.

Дисципліна проти творчого піднесення для стабільного контент-плану в інстаграм

Створити контент-план — перший крок у розвитку блогу. Для стабільного постингу потрібна дисципліна і тайм-менеджмент. Ведення блогу має стати звичкою, як чистити зуби або займатися спортом.

Натхнення вистачає на кілька днів, а далі план їде, щось не знято, щось пішло не так. Контент-план допоможе вам стабільно постити не тільки 21 день, а й роки.

Як скласти контент-план і не злетіти:

➜ Визначте цілі блогу. Реклама послуг, продажі, збір мільйонних донатів на ЗСУ, всесвітня слава чи просто донесення власних думок. Без відповіді «для чого це» ведення блогу завжди буде не в пріоритеті.

➜ Не сподівайтеся на швидкий результат. Легко опустити руки, коли 2 тижні чи 2 місяці результатів, продажів немає. Але з досвіду проектів Marketing Office головне — вийти на стабільний постинг, не здаватися, виділяти час на блог, і результати прийдуть.

➜ Пропишіть досяжні для себе терміни й кількості сторіс, рілс, дописів. Краще запланувати принаймні мінімальну кількість контенту й виконати план, ніж спланувати 10 дописів на тиждень, 4 зйомки і вигоріти у перший день.

➜ Налаштуйтеся, що блог — це відкриття думок, своїх граней світу. Розпочинати = боротися зі страхами, бути публічним, відстоювати себе. У матрицю контенту і контент-план слід додавати лише теми, якими ви готові ділитися.

Лайфхаки, як створити контент-план від Аліни Кашапової

Аліна Кашапова танцюючий маркетолог, лідер і натхненник об’єднання Marketing Office, директор відділу маркетингу проектів, бізнес консультант та управлінець.

Відкрила свій бізнес під час війни й розвиває українські компанії та особисті бренди.

Як створити контент-план? Формуйте дописи й сторіс від розпорядку дня. Саме так в Marketing Office працюють з особистими брендами експертів та з бізнесами. Цей спосіб формування контент-плану на практиці найбільш ефективний. Варто прописати усі події, плани на тиждень або місяць.

Як трансформується контент:
ПодіїКонтент

01.09. Перший дзвоник, іду на свято дітей.

Сторітелінг про школу, спогади дитинства, як любила 1 вересня й поспішала до школи.

14.10. Фініш проекту з важливим замовником.

Допис з емоціями від проекту, досягненнями, результатами або кейсом.

20.10. Старт відпустки.

Рілс з нарізками дороги й пейзажів у горах.

Алгоритм розробки контент-плану

1. Виписуємо усі інфоприводи, свята, навіть дуже незвичайні. Додаємо щоденний розклад, робочі зустрічі, поїздки.

Наш маркетинг-директор Аліна радить внести у план не тільки визначні події, старти проектів, Дні народження, а й рутинні задачі: поїздки, хобі, тренування, домашні клопоти.

Особисті події дуже важливі, а от свята варто вносити лише ті, які вам відгукуються. День архітектора — теж свято, але не треба про нього розповідати, якщо воно вам як 5 колесо до воза.

2. Шукаємо тренди у відео, зберігаємо музику.

Вірусний контент у тік-тоці чи інстаграмі допоможе відшукати інсайти та ідеї контенту. Надивленість у створенні контенту допоможе креативити й бути на хвилі мережі.

3. Визначаємо кількість і тематики дописів, рілс.

Співвідносимо із матрицею контенту. Так міксуємо різні теми й укладаємо в план.

4. Формуємо дописи.

Для початку складаємо візуал, обираємо фото для стрічки, поєднуємо експертну тему й фотографії.

Декілька прикладів фото зі сторінки нашого маркетинг-директора:

Живі фото
візуал для інстаграм
Карусель
карусель інстаграм
Студійні фото
Предметка
предметні фото в інстаграм

Майбутні дописи плануємо з урахуванням вашого графіка, важливих дат, подій в Україні. Плануйте не тільки експертні теми, а й емоційні та розважальні, гумор.

Приклади тем, з яких можна створити допис:

  • Результати
  • Інсайти, висновки
  • Відгуки
  • Ставлення
  • Емоції, те, що болить
  • Цінності
5. Планування Reels.

Reels мають бути протилежними до тем постів. Наприклад, викладаєте експертний допис, а за ним — естетичний, надихаючий, або просто не розмовний рілс.

Про те, як знімати й створювати сценарії Reels, розповіла SMM-ниця Marketing Office Аліна Сахарук на нашому YouTube.

6. Пишемо сценарії сторіс.

Як сторіс перетворити на цікавий серіал життя, розповідали у статті. Саме цікавий, динамічний сторітелінг у розповідях продає. Не сподівайтеся на чудо, сторіс теж слід планувати в контент-плані, прописувати сценарій та план. Інакше ви просто забудете, не будете мати сил або просто не знімете упродовж дня кадри, які потрібні для сторітелінгу.

У розповідях поєднуйте лайфстайл, розпорядок дня, цікаві моменти, розкривайте теми дописів і рілс.

Типи контенту в контент-плані та як їх міксувати

Щоб у контент-плані не було однакових тем щодня, дбайте про різноманітність тем. Для цього треба визначити голос бренду (Tone of Voice), дослідити цільову аудиторію. З думкою про читача міксуйте теми й напрями дописів, рілс, сторіс. Наприклад, якщо викладаєте корисний допис, Reels у той же день краще поширити розважальний, легкий для сприйняття.

◉ Інформативний

Корисні огляди, добірки, поради, розробки кейсів.

Експертний контент
◉ Розважальний

Меми й жарти — ваш напарник.

Маркетинг офіс
◉ Рекламний

Повідомте про акції, особливі пропозиції, опишіть переваги послуг чи товарів, викладіть відгуки.

іміджевий контент
◉ Іміджевий

Цінності компанії, партнерство з крутими людьми, новини, знайомство з алгоритмами і внутрішніми процесами.

Колаборації в інстаграм

Де брати ідеї контенту? Створіть матрицю контенту

Ідеї контенту підкидає саме ваше життя. З клієнтами Маркетинг Офіс спочатку створюємо матрицю контенту: виділяємо сфери, ролі експерта, ділимо на блоки. Наприклад, сім’я, робота, експертність, хобі.

У кожному блоці може бути 10 ідей контенту, й у процесі розробки контент-плану ви або ваш SMM-спеціаліст складають їх, ніби лего.

Важливо постійно доповнювати й позначати використані теми з матриці контенту. Але іноді достатньо «фільтрувати» таблицю раз на 2-3 місяці.

Приклад з шаблону матриці контенту Маркетинг Офіс.

матриця контенту

Час, ліди, кількість клієнтів залежать від ніші, початкового стану сторінки. Але продажі в інтернеті й ведення блогу зараз доступні усім. Знаємо, як складно буває почати й узагалі контролювати SMM і контент-план. Тож створили магазин шаблонів Marketing Office з простими, відшліфованими шаблонами контент-плану і базових документів для бізнесу.

Категорії

Недавні статті