Аліна Кашапова — танцюючий маркетолог, лідер і натхненник об’єднання Marketing Office, директор відділу маркетингу проектів, бізнес консультант та управлінець.
Відкрила свій бізнес під час війни й розвиває українські компанії та особисті бренди.
CRM для бізнесу допомагає скинути з плечей вантаж і автоматизувати процеси. В Україні підприємці досі вважають CRM чимось складним і недоступним та продовжують записувати клієнтів вручну. А потім гублять лідів, втрачають постійних клієнтів і не можуть порахувати свій реальний заробіток.
І це сумно! Бо запустити й обрати CRM можна за лічені дні й таким чином вкластися в розвиток на роки.
10 CRM для бізнесу у різних нішах
Є різні CRM системи для різних сфер. Велика частина з них безкоштовна або має мінімальну ціну. Але часто підприємців зупиняє не вартість, а відсутність бажання запустити CRM для бізнесу або нерозуміння.Усе в бізнесі взаємопов’язане. Навіть, коли у вас 5 клієнтів, треба думати про масштабування до 5 000.
Автоматизація допоможе втриматися у час «навали» замовлень і зробити стрибок. У той час хаотичне ведення клієнтів може стати проблемою через 5-10 років.
Стереотипи «для чого ускладнювати роботу»,«CRM система дорога», «не доросли» гальмують розвиток бізнесу. Якщо не вести облік, то росту прибутку, системності, досягнення цифрових показників не буде. Без обліку маркетолог може хіба розкласти таро й вигадати цільову аудиторію.
Обирайте CRM систему під ваші потреби й нішу. Зібрали 10 прикладів CRM:
Організація бази даних, воронка продажу, автоматизація бізнес-процесів, задачі та контроль за ефективністю команди — все в одній СRM системі. Є інтеграції з усіма месенджерами, аналіз продажів, історія дзвінків і зустрічей.
Пробний період: 2 тижні.
Тариф: від 8 до 32 €/ на місяць.
Поширений сервіс для розсилок з вбудованою CRM для бізнесу. CRM інтегрована з сайтом, календарем, чат-ботами, сервісами для розсилок.
Тариф: безкоштовна CRM.
Підходить для медичних центрів, сфери б’юті, салонів, клінік, SPA-центрів.
Онлайн-запис, журнал візитів, лист очікування, система лояльності, відгуки, журнали відвідуваності, картки клієнтів.
Пробний період: 7 днів.
Тариф: 36-71$/ на місяць.
CRM система для б’юті-сфери, медицини, перукарень, саун, автосервісів, автошкіл, спортзалів та інших бізнесів, у яких важливим є онлайн-запис. CRM дозволяє автоматизувати запис клієнтів, внести усе в календар та підтягнути всю історію відвідувача.
Пробний період: 14 днів.
Тариф: безкоштовно з обмеженою кількістю учасників.
CRM система для ресторанного бізнесу з касою онлайн, ПРРО, програмою лояльності та з режимом офлайн-доступу.
Пробний період: 15 днів безкоштовно.
Тариф: від 360 до 1620 грн/місяць.
Українська CRM система з лідами, листуванням у месенджерах, обробкою замовлень, аналітикою та обліком.
Пробний період до 30 днів.
Тариф: $19 / на місяць без обмежень у кількості працівників.
Ще одна CRM made in UA з інтеграціями з сервісами доставки, різними CMS, РРО. Ця система підійде для товарки, магазинів. Може замінити 1С, бо має безліч функцій для обліку фінансів, складського обліку.
Пробний період: 2 тижні.
Тариф: залежить від кількості користувачів, від 615 до 5080 грн/місяць.
Ця CRM підійде для агенцій нерухомості та забудовників. Тут можна створити бази даних об’єктів, завантажити свої пропозиції на спеціалізовані портали. А для роботи з клієнтами доступні телефонні дзвінки, історія послуг, планування зустрічей у календарі, бізнес-аналітика.
Тариф: від 490 до 1 200 грн.
Популярна у світі українська CRM для бізнесу з управлінням бізнес-процесами, відстеженням лідів, портретом клієнта, управлінням документообігом, реєстром продуктів і договорів.
Тариф: від 800 до 1650 грн/місяць.
Є безліч інших CRM, але раніше багато бізнесів користувалися російськими системами. Тож будьте уважні та обережні при виборі!
Як CRM впливає на маркетинг?
Без аналізу показників, кількості продажів робота йде хаотично. CRM перетворює безлад на систему та допомагає будувати маркетинг на базі цифр, а не припущень.
Основні маркетингові показники в CRM системі:
◉ LTV прибуток (Customer Lifetime Value) — показує, скільки прибутку приносить певний клієнт за весь період взаємодії з компанією.
◉ Цінність клієнта.
◉ Кількісні показники.
◉ Маркетингові джерела: соцмережі, реклама, сайт.
◉ Ріст кількості замовлень.
◉ Конверсія з ліда в клієнта.
Це стартер-пак даних у CRM для бізнесу, щоб рости системно. Бізнес має бути чітко й прозоро організованим, кожен учасник команди повинен мати свою роль і цілі. А власник бізнесу/директор на основі цифр може приймати рішення. Філософія Marketing Office саме така, й саме тому основна наша послуга — комплексний маркетинг, бо так команда бере більше відповідальності.
В Marketing Office налаштування CRM для бізнесу — один з перших етапів роботи. Бо неможливо врахувати й утримати клієнтів, які написані десь на листочку або в телефонній книзі.
- Легко знайдете потрібну інформацію по кожному з клієнтів та його купівлях.
- Сформуєте статистику: по кількостях за певний період та за маркетинговими показниками. Наприклад, будете знати LTV (життєвий цикл клієнта).
- Можете делегувати в будь-який момент. Сьогодні ви — фінансист, HR і менеджер з продажів, а завтра треба віддати зону відповідальності своєму спеціалісту. З CRM системою це зробити легше.
- Чітко до копійки знаєте ціну за ліда/клієнта. Скільки коштує товар/послуга? Який у вас середній чек та запит? А яка ціна клієнта зараз? Зводимо все докупи та приймаємо рішення по рекламі, маркетингових інструментах, відділу продажів.
- Знаєте орієнтири в бізнесі. Чи рухаєтеся, нарощуєте потужності, чи ростуть показники? Усі процеси вдосконалюються та їх простіше відстежувати.
Для чого CRM, коли є Excel
Підприємці часто замість CRM вибирають для обліку та ведення клієнтів таблички Excel. В таких таблицях неможливо знайти якусь базову інформацію по конкретному клієнту. Маркетолог не бачить кількість, частоту замовлень, суму покупок.
В Excel важко управляти інформацією про наявних клієнтів. А робота з поточними клієнтами — одна з найважливіших частин маркетингу. Продаж старому доброму другу «бренду» обійдеться дешевше, ніж зацікавити, привести нового ліда.
Програма лояльності неможлива без якісних звітів. CRM система у цьому випадку Excel кладе на лопатки. У CRM для бізнесу легко рахувати персональні знижки, створювати розсилки, вести комунікацію в чат-боті. Можна фільтрувати, хто з клієнтів давно не робив покупки, а хто вже замовляв на понад 50 000 грн і заслуговує на особливі бонуси.
Що аналізує команда Marketing Office в CRM системі
Marketing Office — теж бізнес, і з першого дня заснування директор Аліна відстежує показники та веде бухгалтерію. Це один із головних факторів, який допомагає нам будувати системний бізнес.
В Marketing Office ми використовуємо keepincrm.com і зараз на її прикладі покажемо, які задачі вирішує CRM система:
Всі ліди з сайту, соцмереж та інших джерела надходять в CRM. З сайту всі заявки надходять автоматично. Завдяки цьому ми на них вчасно реагуємо.
Ми збираємо телефони, електронні пошти, дати народження, адреси нової пошти, посилання на ресурси. Важливо, щоб команда або відповідальна за цей напрям людина могла знайти інформацію по кожному клієнту дуже швидко. Тоді підтвердити угоду, оплатити послуги чи навіть привітати з важливою датою просто й швидко.
Це активні проекти, тут ми бачимо кількість проектів в рамках місяця. Документи, оплати клієнта, виплати ЗП команді.
Тут фіксуються всі прибутки та витрати. Завдяки інтеграції з монобанком, платежі автоматично надходять в CRM систему. Ці дані збираються в 3 основні звіти бізнесу:
- грошовий потік;
- річний баланс;
- P&L.
Всі дані, які вносяться в CRM, систематизуються в статистиці, і можна побачити бажані цифри в будь-який момент. При цьому не потрібно рахувати вручну.
CRM система для бізнесу — вже необхідність. Ви можете використовувати окремі сервіси для організації роботи команди, обліку фінансів, сервіси розсилок, але всі дані мають бути внесені в CRM. Це головний довідник і мапа компанії.
Обирайте для своєї сфери, автоматизуйте процеси та розвивайте бізнес. А якщо потрібна допомога, заповнюйте форму і наші спеціалісти допоможуть.