Основні KPI в SMM: що аналізувати та як покращити маркетинг у соцмережах

Зміст

Основні KPI в SMM: що аналізувати та як покращити маркетинг у соцмережах

Власник бізнесу часто аналізує не KPI в SMM, а роботу SMM-спеціаліста в цілому. Скільки вийшло дописів, чи красивий дизайн, скільки людей звернулося. Та чи насправді ці показники покажуть повну картину? SMM-ник теж не завжди веде звітність, ділить зони роботи та презентує результати правильно. Тільки маркетолог — суперклей, який з’єднає всі ланки. У статті від серця відриваємо показники, які ми в Marketing Office вносимо у маркетингові звіти щотижня та щомісяця.

Аліна Кашапова — лідер об’єднання Marketing Office, танцюючий маркетолог з досвідом управлінця.

Відкрила свій бізнес під час війни й розвиває українські компанії та особисті бренди.

Що таке KPI в SMM?

KPI в SMM — це показники, які допомагають відстежувати і вимірювати ефективність роботи. Використовуються у продажах, маркетингу, рекламі та інших бізнес-процесах, щоб досягати кращих результатів. Для SMM-спеціаліста KPI — ціль, якої треба досягти, щоб виправдати очікування замовника.

5 основних KPI в SMM

У Marketing Office кожен спеціаліст проходить навчання та діє за алгоритмом. Відстеження основних KPI в SMM — наша рутина. У будь-який момент власник бізнесу може переглянути показники за весь час співпраці. Так кожен член команди розуміє ефективність роботи. Основні показники відстежуємо через функціонал інстаграму, додаткових програм не потрібно. Які показники варто тримати на контролі весь час? Зібрали 5 основних KPI для власника бізнесу.

1. Унікальне охоплення облікових записів.

Переглядаємо у збереженій статистиці інстаграм. Показник має рости постійно. Нормальний показник охоплення — це в декілька разів більше переглядів, ніж кількість підписників. Якщо менше, то впізнаваність бренду не росте, а SMM і призначений для збільшення впізнаваності. Коли сторінку переглядають ті самі люди, користі не буде. Бюджет буде повільно окупатися. Сторінку переглядають куми, мама, друзі? Активність ви отримаєте, але продажів чи росту ні. Кількість підписників менш важлива за охоплення.

2. Взаємодії з контентом.

Важливий SMM KPI: для сторіс додаємо відповіді й поширення (наліпки не рахуються). Взаємодія з дописом або рілсом — сума коментарів, збережень, репостів. Під час прямого ефіру ми збираємо суму коментарів, а для запису додаємо суму коментарів, збережень і переглядів відео.

Взаємодії зі сторіс
Взаємодія з дописом
Взаємодія з рілсом
Кожну бажану реакцію, KPI в SMM аналізуємо щотижня. І тоді працюємо над контентом:

 Хочете отримати більше лайків? Спробуйте запостити неочікуваний контент, фото, лайфстайл.

Для збереження використайте прикладний пост з інформацією, яку користувач має не загубити. Наприклад, детальний рецепт страви, пост з кейсами, порадами у вашій сфері.

Взаємодії мають рости завдяки залученій аудиторії, яка не підписана, в комбінації з охопленням.

Тут SMM-спеціаліст показує всю майстерність: створює цікаві рубрики контенту, формати, опитування, робить контент, направлений на взаємодії. Як жонглер, підганяє контент-план під бажані реакції. KPI в SMM ростуть щомісяця.

3. Утримання історій.

Добре просто зробити багато сторіс? Ми так не вважаємо. Слід аналізувати, скільки людей перейшли у профіль та яке утримання сторіс. Якщо першу сторіс стабільно переглядають 300 людей, а останню 50, то варто змінити стратегію сторітелінгу. Ідеальний показник утримання — не менше 30%.

1 сторіс
4 сторіс
7 сторіс

4. Приріст підписників.

Популярний KPI в SMM, але не всі розуміють, як правильно аналізувати кількість підписників. Треба відстежувати, скільки підписників прийшло, а скільки відписалися. Приріст завжди має бути, але він може бути мінусовий. Наприклад, коли після довгої паузи у веденні SMM активізувався. За місяць може прийти 860 підписників, а 60 скасувати стеження. Отже, приріст 800 підписників.

5. Ліди.

Кількість лідів можна відстежувати, коли не тільки активно ведеться SMM, а й налаштована таргетована реклама. Цей показник залежить від того, чи є бюджет на рекламу. Блог можна монетизувати і з тими підписниками, які є. Ліди ділимо на органічні, які приніс контент, та ліди з таргету.

Додаткові KPI SMM, які вираховуються з попередніх:

Engagement Rate — коефіцієнт залучення від кількості підписників. Рахуємо всі реакції на всіх постах за період, потім ділимо суму на кількість постів за цей період та отримуємо середню кількість реакцій. Отримане число знову ділимо на кількість підписників в обліковому записі і множимо на 100%.

Engagement Rate Reach — коефіцієнт залучення від середнього охоплення. Додаємо всі реакції на всіх постах за певний період, потім ділимо суму на кількість постів за цей період. Отримане число знову ділимо на середню кількість охоплень на постах за період та множимо на 100%.

ReachRate — співвідношення охоплення поста/сторіс до підписників облікового запису. Охоплення поділити на кількість підписників та помножити на 100%.

Чи правильно працює SMM? На що звертати увагу власнику бізнесу при аналізі KPI в SMM?

Тепер KPI в SMM для вас — не темний ліс. Ви можете аналізувати роботу спеціалістів та краще передавати ТЗ маркетинг-відділу. Але в SMM є багато нюансів. Зберігайте інструкцію, що слід врахувати при аналізі показників:

  • Аналізуйте основні KPI в SMM замість кількості опублікованих сторіс та постів. Просто генерація контенту не розвиватиме напрям SMM і не допоможе продавати більше.
  • На початку співпраці домовтеся про аналіз основних KPI в SMM: охоплення, взаємодії, приріст підписників, кількість лідів. Стратегія має відповідати показникам, які ви хочете досягти.
  • Узгодьте бюджет для досягнення бажаних KPI. Саме завдяки просуванню SMM-спеціаліст зможе дати результат: ріст охоплення, підписників, робота з цільовою аудиторією. Соціальні мережі без вкладень у просування не зможе розкрутити навіть найкращий у всесвіті SMM-ник. Важливо залучити цільову аудиторію, а не просто набрати мільйонне охоплення незацікавлених користувачів.
  • Не вимагайте неможливого. Якщо акаунт в інстаграм наповнений тисячами ботів після гівевеїв та розіграшів, охоплення у 100 людей, а рекламний кабінет заблоковано… То вивести акаунт на високі охоплення за місяць неможливо. Реанімація може навіть обійтися дорожче і довше за створення нового акаунту.
  • SMM — це не інструмент лідогенерації. Аби отримувати бажані заявки та продажі, треба залучати таргетовану рекламу в сумі з іншими лідогенераційними інструментами. СММ ник відповідає за лід-повідомлення в діректі. Він не зобов’язаний продавати послугу. Його обов’язок є отримати це повідомлення.
  • Результату від СММ треба очікувати, коли є висока віддача контенту. Треба довіряти SMM-спеціалісту, виконувати його ТЗ. Наприклад, якщо ви не даєте відео, фото робочих процесів, не співпрацюєте, не записуєте відео чи не дозволяєте спеціалісту приїхати та зробити це, то й вимагати результатів не варто.

А як обрати SMM-ника, читайте у нашій статті.

Робота SMM-спеціаліста здається рятівною паличкою для власника бізнесу. Насправді це тільки один з десятків інструментів. SMM-ник не може працювати тільки на продажі,  він займається просуванням у соцмережах, покращенням іміджу чи обізнаності про бренд. Власник бізнесу може самостійно аналізувати KPI в SMM, але найкраще — працювати з маркетологом, який синхронізує роботу по всіх каналах.

Заповнюйте заявку для SMM для бізнесу або SMM для експерта . Marketing Office — ваша підтримка й гарантія, що всі KPI SMM працюватимуть на розвиток бізнесу та будуть рости щомісяця.

Категорії

Недавні статті