SEO аудит сайту допоможе оптимізувати роботу, виявити помилки, покращити навігацію та швидкість завантаження сторінок. Підприємці без досвіду вкладають кошти в розробку сайту, але забувають проводити діагностику. Це приводить до збитків і витрат у майбутньому. Натомість постійні вдосконалення роблять кожну сторінку ефективнішою.
Кожен пункт аудиту сайту перетворюється на дії. Ваша компанія буде швидше завойовувати позиції у видачі, а органічний трафік зростатиме. Рекомендуємо проводити SEO аудит сайту принаймні раз на пів року. Зберігайте чек-лист від спеціаліста Marketing Office та аналізуйте основні показники.
1. Індексація сайту + Google Search Console
SEO аудит сайту варто розпочати з перевірки індексації в Google, за допомогою оператора site:
Вводимо в Google пошуку: site:домен сайту
Якщо кількість результатів в Google співпадає з кількістю опублікованих сторінок на сайті, тоді все добре. А якщо ні, то перевіряємо, які саме сторінки не індексуються.
Для цього дивимося налаштування сайту в Google Search Console: вкладка «Індексування > Сторінки» (аналізуємо, які сторінки мають проблеми з індексацією). Після аналізу вносимо необхідні корективи для покращення індексації. Також варто подивитись вкладку «Безпека й заходи, вжиті вручну» (про всяк випадок чи не накладені санкції пошукових систем).
2. HTTPS та 301 redirects
Перевіряємо наявність ssl-сертифікату для домену сайту, а також 301 редиректи – постійні перенаправлення на основну версію домену з https://
Сайт має бути доступний лише за єдиним доменом і не дублюватися (з www і без www).
Наприклад, якщо обрано основний домен https://mysite.com.ua, то при переході за адресою https://www.mysite.com.ua запит має бути перенаправлений 301 редиректом >>> на https://mysite.com.ua
3. Sitemap.xml та robots.txt
Варто проаналізувати файл robots.txt, щоб уникнути блокування важливих сторінок сайту, а також закрити від сканування технічні розділи та файли і заборонити зайвим програмним ботам сканувати сайт. Це дозволить оптимізувати краулінговий бюджет та зменшити навантаження на сервер.
Мапа сайту sitemap.xml містить у собі посилання на всі важливі сторінки сайту та допомагає якісніше просканувати його. Особливо xml-мапа сайту актуальна для великих проєктів: порталів, онлайн-ЗМІ, блогів, каталогів, інтернет-магазині
4. Швидкість завантаження та мобільна версія
Вкрай важливо, щоб сайт швидко завантажувався та був оптимізований під мобільні пристрої.
Все більше користувачів шукає в Google інформацію, товари та послуги саме через смартфон (в деяких нішах показник «mobile users» вже перевищує 70% від загального об’єму трафіку).
Тест швидкості завантаження:
Тест мобільної версії:
Сторінки сайту мають завантажуватися не довше за 3 секунди, а на смартфонах адаптуватися під усі розміри екрані
5. Url та структура розділів сайту
Url сторінок сайту мають бути людино-зрозумілими.
Наприклад, замість url: https://mysite.com.ua/?category=12007809
краще зробити url: https://mysite.com.ua/category/
Для україномовних сайтів варто використовувати транслітерацію латиницею.
Наприклад, замість url: https://mysite.com.ua/інтернет-маркетинг/
краще зробити url: https://mysite.com.ua/internet-marketing/
6. Технічний SEO аудит
Щоб швидко проаналізувати сайт на дублі або відсутність мета-тегів: title, meta description або основних заголовків h1, рекомендуємо використовувати спеціальні програми.
Наприклад, десктопна програма Screaming Frog SEO Spider.
Окрім дублікатів та порожніх заголовків, ця програма покаже 4xx, 5xx помилки, якщо вони є, оптимізацію зображень та багато інших важливих даних.
Також є онлайн-тулси для більш професійного підходу з повним функціоналом для всіх етапів SEO-просування: від семантичного ядра ключових слів та технічного аналізу до аналізу конкурентів та посилальної маси:
7. Мікророзмітка Schema
Розмітка структурованих даних schema дає більше можливостей для сніпетів у пошуковій видачі.
Наприклад, відгуки із зірочками, або рецепти, або питання/відповіді, – таких видів мікророзмітки існує багато, і додавши її на сайт можна покращити його видимість та показник CTR у пошуковій видачі.
Для перевірки мікророзмітки радимо використовувати тулси:
8. Унікальність контенту
Дуже важливо, щоб сайт мав унікальний контент без плагіату.
Для перевірки унікальності текстів є маса онлайн-інструментів, наприклад Plagiarism Checker.
Також важливо приділити увагу унікальності графічного контенту, зображенням.
Для просування в топ-3, як правило, треба старатися писати дуже корисний для читачів контент, кращий, ніж у конкурентів, максимально розкривати тему та використовувати ключові слова із семантичного ядра. Однак сама лише унікальність текстів не гарантує високих позицій сайту в топ Google.
9. Зовнішнє SEO
Чим більше якісних та трастових порталів (тематичних інтернет-ресурсів) посилаються на ваш сайт, тим краще для його ранжування в Google. Процес планування та нарощування посилань на сайт називається лінкбілдинг.
Для якісного лінкбілдингу необхідно провести аудит поточних посилань на сайт, аналіз посилань конкурентів, розробити план з анкорами та графіком публікацій, виділити необхідний бюджет.
10. Аналітика трафіку та позицій сайту
На даному етапі перевіряються налаштування Google аналітики, її зв’язок із Google Search console, а також перехід на Google Analytics 4, що вже актуальний у 2023 році.
Також для аналізу результатів SEO просування сайту важливо додати ключові слова у сервіс для відстеження позицій: Rankinity.com, регулярно перевіряти позиції та вносити корективи, якщо є якісь просадки.
Це лише вершина айсберга під назвою SEO аудит. Провести аудит сайту за цими 10 пунктами та більше допоможуть партнери Marketing Office. Після розробки сайту одразу підключайте в роботу SEO-спеціаліста, щоб Google побачив та оцінив ваші старання.