Ціль маркетингу буде відрізнятися у бізнесу та маркетинг-команди. Загалом ціль маркетингу — створити взаємовигідні стосунки зі споживачем шляхом надання йому найвищої споживчої цінності. Але що ж це за цінності, де вони беруться та чому будь-якому бізнесу важливо пам’ятати про маркетингову діяльність?
Аліна Кашапова — танцюючий маркетолог, лідер і натхненник об’єднання Marketing Office, директор відділу маркетингу проектів, бізнес консультант та управлінець.
Відкрила свій бізнес під час війни й розвиває українські компанії та особисті бренди.
Реклама у Середньовіччі: чи змінилася ціль маркетингу?
Колись замість блогерів моду диктували королі, монархи, князі. Наприклад, у 18 столітті король Прусський посилено займався маркетингом… картоплі. Для реклами овоч роздавали безкоштовно, садили біля палацу, розповідали, як картоплю вирощувати, роздавали листівки з інструкціями, на ярмарках селян частували стравами з картоплі. На середньовічних вулицях різні оголошення вигукували оповісники. А першим друкованим оголошенням стала «реклама» молитовника.
Вже тоді люди розуміли, що головна ціль маркетингу — задоволення потреб споживача. Зараз інструменти й підходи до маркетингу змінилися, еволюціонували разом із суспільством.
◉ Ціль маркетингу — несамовите, майже інстинктивне бажання потурбуватися про клієнтів.
*За книгою Основи маркетингу Філіпа Котлера.
Цілі маркетингу VS цілі бізнесу
В Marketing Office ми ділимо бажані показники на цілі маркетингу та бізнесу. Разом аналізуємо досягнення та покращуємо роботу. Маркетингові цілі — це набрати 5 000 підписників, оптимізувати вартість ліда, отримати певну суму прибутку. Все, що ви бачите візуально: бігборди, реклама по ТВ, YouTube, соціальних мережах та Google — результати маркетингової діяльності.
Три основні цілі маркетингу, над якими працюємо з клієнтами
- PR.
- SMM.
- YouTube.
- Tik-Tok.
- Таргетована реклама.
- Контекстна реклама.
- СМС, E-mail розсилки.
- Система збору відгуків, опитування.
- Акційні пропозиції.
- Програма лояльності.
- Чат-боти.
Ціль бізнесу в маркетингу — це якраз турбота про клієнта й надання найвищої споживчої цінності. Що таке споживча цінність? Співвідношення між перевагами, які людина отримає та витратами на послугу/товар. Ми спочатку маємо зробити все те, що надасть клієнту цінність. А вже потім рекламувати.
Ціль маркетингу на прикладі клієнта Marketing Office шефа Олександра Городніка:
➜ Потреба
- Просування особистого бренду для кухаря.
- Розвиток і монетизація бренду.
- Почати вести блог в інстаграм системно.
➜ Вирішення потреби
Розробка стратегії просування особистого бренду.
➜ Цінність
Шеф отримав аналіз аудиторії, конкурентів, SWOT-аудит та упаковану бренд-платформу, брендбук для соціальних мереж.
Ми провели для Олександра навчання по SMM. Тільки у презентації 60+ слайдів з матеріалами.
Контент-план на 50+ тем Олександр може використовувати і без нашої участі.
Концепції маркетингу
Основні концепції маркетингу вперше описав Філіп Котлер. І це той момент, коли закономірностями не можна нехтувати. База знань маркетолога допоможе покращувати продукт і прагнути до ідеалу в задоволенні потреб споживача. Будьмо чесними, одразу створити супер продукт або послугу майже неможливо. Маркетинг покликаний не тільки поставити ціль, а й до неї іти постійно.
5 концепцій маркетингу:
1. Вдосконалення виробництва.
Маркетолог на основі досліджень виділяє недоліки продукту/послуги та пропонує, як покращити виробництво. Коли щось потрібно змінити на виробництві, збільшити обсяги товарів. Наприклад, є попит на розмір S, люди хочуть придбати, але саме цього розміру виробляють мало чи не виробляють зовсім.
2. Вдосконалення товару.
У цій концепції важливий аналіз конкурентів. Товар робимо максимально якісним. Працюємо над пакуванням, брендингом.
3. Концепція інтенсифікації комерційних зусиль.
Навіть найкрутіший товар не будуть купувати, якщо ніхто про нього не знає. Ціль маркетингу вийде досягти лише при інтенсивній, системній роботі роками.
4. Концепція маркетингу.
У цій концепції маркетингу виходимо з того, що хоче цільова аудиторія. Спочатку треба визначити потреби цільових ринків, порівняти товар з конкурентами, а тоді виводити унікальність на ринок.
5. Концепція соціально-етичного маркетингу.
Враховуємо потреби аудиторії, забезпечуємо найвищу цінність, як і в попередній концепції маркетингу. Але балансуємо між трьома гранями трикутника:
Ціль маркетингу може бути своєю в кожного бізнесу. Формулюйте власне кредо та покращуйте роботу. А якщо для досягнення цілі вам потрібна підтримка, наші маркетологи допоможуть перейти на наступний левел.
Для нас ціль маркетингу — постійний ріст у прагненні давати більшу цінність бізнесу. Заповнюйте форму та отримайте консультацію спеціалістів Marketing Office.