Цільова аудиторія (ЦА) — каркас для всіх інших маркетингових досліджень, розробки стратегії та перших гіпотез. Знаємо клієнта — знаємо, як йому продавати.
Альона Караульна — маркетолог з вищою освітою та посмішкою в роботі.
Головний маркетолог Marketing Office, організовує роботу спеціалістів у проектах, веде переговори та формує пропозиції.
Бренд платформа Nicholas Food
Клієнт звернувся до Marketing Office, бо хотіли стартувати якісно. Власник не знав, з чого почати створення маркетингової команди, які інструменти потрібні. Були відомі лише декілька конкурентів.
Клієнт звернувся до нашого директора Аліни Кашапової для виводу на ринок нової доставки. Разом із Альоною Караульною вирішили почати зі стратегії маркетингу й маркетингових досліджень.
Цільова аудиторія: приклад маркетингового дослідження Nicholas Food
Часто здається, що цільову аудиторію вигадують маркетологи й це зовсім непотрібний аналіз. Насправді так відбувається, коли ЦА ніхто не досліджував і файл написаний у кращому варіанті по базі поточних і старих клієнтів, у гіршому — з голови.
У Marketing Office аналіз цільової аудиторії — це повноцінне маркетингове дослідження. З цифрами, геолокацією, описаними тригерами для клієнтів. Для Nicholas Food маркетингова стратегія розроблювалася після дослідження тисячі одеситів, які постійно замовляють доставку стріт-фуду, піци, бургерів.
Лайфхак маркетолога Альони:
Описувати цільову аудиторію через дослідження треба з уст самих людей, щоб точно сформувати їхні потреби. Ми провели опитування 1 000 одеситів, які є потенційною аудиторією доставки їжі або часто замовляють і готові ділитися болями. На кожне питання анкети отримали 628-1 000 відповідей і проаналізували дані.
4 кроки аналізу цільової аудиторії
Важливо знати, хто є потенційними клієнтами.
Цей пункт треба для розуміння шляху клієнта.
Де працюють, яка сфера діяльності є нашою цільовою аудиторією в Одесі.
Звідси сформували, які позиції обов’язково додати в меню та яке створити позиціювання бренду. 54% опитаних звертають увагу на смак, а всього 13% на свіжі та якісні продукти.
Опис цільової аудиторії після маркетингових досліджень
Ситуація на ринку Одеси стала зрозумілою після детального опитування. Уже на базі маркетингового дослідження ми сформували опис цільової аудиторії: сегменти, персонажі, хто з них займає більшу частину.
Прописали страхи, болі, заперечення, описали мотивацію замовити.
Три основні портрети цільової аудиторії доставки
Так, аналіз цільової аудиторії може й не складатися з трильйона персонажів. Краще згрупувати схожі групи, виділити основні й орієнтуватися на них. Комунікація з багатієм Тоні Старком буде відрізнятися від спілкування з Пітером Квілом чи запальним Халком.
Персонажі цільової аудиторії Nicholas Food:
Результат аналізу цільової аудиторії
Після аналізу цільової аудиторії та конкурентів сформували концепцію назви бренду. Також сформували цінності, місію Nicholas Food. Саме аналіз цільової аудиторії у форматі опитування 600-1000 одеситів допоміг підібрати персонажа для айдентики та зрозуміти, як виділятися на ринку. Про кейс розробки неймінгу, лого та брендбуку читайте тут.
Цільова аудиторія — перша глава будь-якої історії бренду. Файл з описами ваших клієнтів допомагає в SMM, таргетованій рекламі, при розробці сайту і в продажах узагалі.
Маркетологи Marketing Office створили зручний шаблон опису цільової аудиторії. Використовуйте, заповнюйте ретельно або звертайтеся до наших спеціалістів для якісних маркетингових досліджень.