Відділ маркетингу на аутсорсі: для чого потрібен і як відрізняється від фріланс-агенцій

Зміст

Коли роботу треба делегувати професіоналам, час будувати відділ маркетингу. Не просто викладати якісь постики в інстаграмі, а досягати результатів в СММ та інших напрямках комплексного маркетингу.

Відділ маркетингу для бізнесу може складатися з величезної команди на цілий поверх або навіть одного маркетолога. На кожному рівні масштабування це можуть бути різні люди.

Зануритися в бізнес, як дайвер в океан, може тільки досвідчена команда на чолі з маркетологом. Розберемо, як відділ маркетингу дає результати й чим відрізняється від інших рішень.

АЛІНА КАШАПОВА, ЛІДЕР І ЗАСНОВНИЦЯ MARKETING OFFICE ПРО ВІДДІЛ МАРКЕТИНГУ:

Мені пощастило, бо я стала підприємцем у сфері маркетингу. А це моя сфера. Кондитерам, танцівникам, іншим важче в цьому плані.

Перший відділ, який я почала формувати, — відділ маркетингу, бо розуміла, що без просування не буде клієнтів.

Інші відділи, як фінанси, HR, навіть відділ продажу були на другому плані. Делегувала бухгалтеру звітність, поступово наймала людей на посади.

Відділ маркетингу будую вже 1,5 роки, веду звіти, оплачую роботу команди з 8 людей щомісяця. Так, я могла вести СММ самостійно, писати тексти і робити сайт після роботи. Але вважаю, що делегувати ці процеси — краще рішення. З березня 2022 Marketing Office вже має великий сайт з понад 100 сторінками, розвинений контент-маркетинг, SMM, на який рівняються клієнти.

ОДИН З ПЛЮСІВ БУДУВАТИ ВІДДІЛ МАРКЕТИНГУ НА АУТСОРСІ — НИЖЧА ЦІНА

У скільки обійдеться відділ маркетингу офлайн у вашому офісі:

50 К Маркетолог

15 К СММ спеціаліст

15 К таргетолог

10 К копірайтер

10 К дизайнер

Разом: близько 100 К + бюджети на рекламу. При цьому треба наймати людей, організовувати робочі місця, відпустки, лікарняні й бонуси.

ОНЛАЙН ВІДДІЛ МАРКЕТИНГУ З MARKETING OFFICE

Онлайн відділ маркетингу обійдеться дешевше на 30-40 тисяч. Додаткових спеціалістів залучаємо за потреби. Наприклад, в один місяць може працювати таргетолог, дизайнер, наступного — додаємо розробку сайту, оновлення айдентики.

За мотивацію, систему лояльності, бонуси працівникам турбується об’єднання (або маркетингова агенція в інших випадках), а техніку, лікарняні, відпустки, робоче місце організовують самі працівники.

Основна перевага відділу маркетингу Marketing Office — залученість працівників

Вважаємо, що для цього не треба «прив’язувати» спеціалістів до роботи 8 годин чи робочого місця в одній точці країни в штаті. Продуктивна робота й досягнення KPI і результатів можливі онлайн завдяки правильному менеджменту.

Неочевидні переваги онлайн роботи:

Спеціалісти мають певні задачі й KPI, яких мають досягти. Головне — якісний результат, а не процес.

Наші працівники залучені так само, як і люди в штаті. Водночас працюють за меншу ціну, бо можуть вести й інші проекти (зазвичай 1 спеціаліст веде 2, максимум 3 проекти на місяць).

Крос-досвід і швидкий розвиток кожного: маркетолога, SMM-ника, дизайнера. Успішний досвід в інших нішах та проектах впливає на кваліфікацію. Спеціаліст з досвідом у різних проектах швидше досягає результатів, запускає різні маркетинг-інструменти й використовує досвід у вашому проекті.

ЧИМ ВІДРІЗНЯЄТЬСЯ ВІДДІЛ МАРКЕТИНГУ ВІД ПОСЛУГ АГЕНЦІЙ

У Marketing Office будують відділ маркетингу для будь-яких бізнесів: корпорацій, мереж, брендів з нуля, експертів, особистих брендів. Немає обмежень типу «відділ маркетингу потрібен лише гігантам з виторгом у мільйони». Поєднуємо всі інструменти, які потрібні саме вам на цьому етапі розвитку.

Як послуги з маркетингу надають в агенціях:

СММ агенція займається конкретним інструментом СММ. Це тільки один напрям маркетингу, й багато процесів залежать від власника бізнесу. Якщо агенції не передати матеріали, стратегію, дослідження, самостійно робити ці всі документи й «копати» у менеджменті, налаштовувати відділ продажу SMM-ник самостійно не буде.

Якщо продажів немає через відсутність сайту, реклами в Google, то навіть найкраща SMM агенція не допоможе.

Perfomance агенція може давати круті цифрові показники: ліди, охоплення, трафік на сайті. Але продажів при цьому також може не бути. Бо важливий показник конверсії ліда в клієнта, й цим уже займається відділ продажу, маркетингу й загалом усі ланки процесу продажів.

MARKETING OFFICE VS МАРКЕТИНГОВА АГЕНЦІЯ

MARKETING OFFICE

МАРКЕТИНГОВА АГЕНЦІЯ

Кожен фахівець перевірений командою Marketing office та має мотивацію до співпраці саме з вами. В середньому досвід наших спеціалістів від 2 років в українському маркетингу.

Команда стандартна й однакова для всіх проектів. Ви не застраховані від набивання руки копірайтерів, дизайнерів чи маркетологів, оскільки в агенції можуть працювати люди без досвіду. При цьому агенція буде брати з вас повну ціну за послугу.

Треба лише довіритися команді й слідкувати, як з’являються результати та росте ваш бізнес.

Ви повинні менеджерити процеси й самостійно керувати роботою, ставити ТЗ, контролювати результати.

Гнучкий підхід. Можете обирати саме ті послуги, які потрібні на даному етапі.

Зазвичай доводиться замовляти повний цикл та платити за все.

У кожному проекті забезпечуємо менеджмент та організованість. Є бачення, куди рухатися бізнесу. Контролюємо кожен етап продажу та походження лідів.

Часто не дають комплексного рішення. Одноразова послуга не допоможе досягти успіху у довгостроковій перспективі. Запуск реклами чи розробка сайту не допоможуть змінити загальну картину в маркетингу.

ПОВНОЦІННИЙ ВІДДІЛ МАРКЕТИНГУ ВІДПОВІДАЄ НЕ ТІЛЬКИ ЗА РЕЗУЛЬТАТ, А Й ЗА ПРОЦЕСИ.

Навіть, коли є ліди, треба ще їх обробити, контролювати процес продажів, фіксувати джерела й шлях клієнта, вести звіти, на базі цього приймати рішення.

В Marketing Office налагодження комунікація між усіма учасниками відділу маркетингу. Клієнти часто кажуть, що не відчувають, що ми працюємо онлайн.

Для управління використовуємо різні інструменти:

Таск- менеджери. Фіксуємо всі робочі години й завдання у Worksection.

Чати проектів у телеграмі.

Звітність та зручні для використання маркетингові документи. Усі дослідження, голос бренду, бренд-платформа, маркетингова стратегія зафіксовані й лишаються компанії для використання на роки та для роботи з різними спеціалістами та партнерами.

Система мотивації наших спеціалістів.

HR відділ й акаунт-менеджер.

Також саме маркетолог наймає людей, прописує посадові інструкції, підбирає інструменти, створює плани й бюджети на місяць і тиждень.

Роботу маркетолога часто плутають з лідогенерацією й продажами. Насправді відділ маркетингу відповідає за MQL (marketing qualified lead) — потенційних клієнтів і лідів, людей, які цікавляться товаром у діректі, відвідують сайт, залишають повідомлення, заповнюють форми. Маркетинг бере на себе лідогенерацію, а за продаж відповідає відділ продажу.

СТРУКТУРА ВІДДІЛУ МАРКЕТИНГУ В MARKETING OFFICE

відділ маркетингу

Для комплексної та стабільної роботи бізнесу потрібен відділ маркетингу. Саме тому концепція Маркетинг Офіс — комплексна робота та команда, яка буде поруч навіть на відстані. 

Категорії

Недавні статті