Обираємо SMM спеціаліста для роботи на довгі роки: інструкція

Зміст

Обираємо SMM спеціаліста для роботи на довгі роки: інструкція

Зараз бізнесу важливо знайти «свого» SMM спеціаліста. Постійна зміна працівників, пошуки, співбесіди — це час, який можна витратити на розвиток власної справи. Але як обрати SMM спеціаліста, який залишиться з вами і допоможе звернути гори в соцмережах? Поставтеся до пошуку відповідально та використайте наш чек-лист.

Аліна Кашапова танцюючий маркетолог, лідер і натхненник об’єднання Marketing Office, директор відділу маркетингу проектів, бізнес консультант та управлінець.

Відкрила свій бізнес під час війни й розвиває українські компанії та особисті бренди.

Формат роботи SMM спеціаліста

SMM спеціалісти працюють не тільки на фрилансі. Ви можете обирати формат роботи для свого комфорту і впевненості. Це підкаже, на яких платформах шукати працівника.

Штат
  • Онлайн у будь-якому місті/країні.
  • Офлайн у вашому місті.

Робота в офісі компанії, з дому або у змішаному форматі. Визначені робочі години та задачі.

Де захантити спеціаліста:

Фріланс
  • Самостійний спеціаліст.
  • Маркетинг-агентство.

Ви не контролюєте коли та як працює спеціаліст, тільки отримуєте цифри/показники/результати.

Де захантити спеціаліста:

В інстаграмі, соцмережах. Можна шукати по конкретному місту чи навичках або викласти оголошення на своїй сторінці.

Портрет майбутнього SMM-ника

Опишіть ваше бачення вакансії, щоб потім очікування та реальність були однаковими. В SMM синхронізація власника бізнесу та спеціаліста — обов’язкова умова. А чіткі вимоги допоможуть обирати за списком, а не інтуїцією.

Пункти для опису вакансії фахівця з SMM:

◉ Посада

Чітко сформулюйте назву посади, вкажіть компанію або нішу.

◉ Умови та формат роботи

Вкажіть години роботи, місто, робота у штаті чи на фрілансі. Також напишіть, що точно вас не влаштує (наприклад, людина не працює в Сб-Нд).

◉ Посадова інструкція

Обов’язки SMM-спеціаліста в проекті. Наприклад, розробка контент-плану, набір підписників, співпраця з блогерами, листування з клієнтами, збір і покращення показників.

◉ Hard skills

В SMM є багато задач. Розпишіть, які професійні навички вам потрібні: відеомонтаж, написання текстів, дизайн, зйомка рілсів тощо. Вкажіть програми, з якими треба вміти працювати.

◉ Soft skills

Щоб знайти одного на мільйон SMM-спеціаліста, визначте важливі для вас риси. Наприклад, почуття гумору, гнучкість у роботі, вміння організовувати команду та зйомки контенту.

◉ Анкета

Можна створити гугл-форму та одразу збирати кандидатів: ПІБ, локація, сторінки в соцмережах, посилання на портфоліо, опис кейсів.

◉ Тестування

Вкажіть про наявність тестового завдання та чи оплачуєте ви його.

В описі вакансії для розміщення на різних платформах коротко опишіть свою компанію, переваги та цілі. Додайте контакти, щоб з вами було легко зв’язатися.

За яким алгоритмом відбираємо SMM-спеціалістів на проекти Marketing Office:

  • Розглядаємо резюме мінімум 15 кандидатів.
  • Найкращим 10 відправляємо анкети.
  • За результатами анкети обираємо 5 спеціалістів для співбесід або виконання тестового завдання.
  • Вводимо на посаду людину, яка найкраще впоралася і презентувала себе, бачення роботи.

Приклад тестового завдання на посаду SMM-спеціаліста

Тестове завдання — індикатор навичок кандидата, можливість побачити скіли на практиці. До виконання тестового необхідно надіслати інформацію про бренд, усі можливі файли, посилання на сайт, презентацію.

Варіант тестового завдання, яке покаже навички SMM
  • На основі даних про компанію сформувати концепцію ведення соціальних мереж та етапи розвитку.
  • Зробити серію сторіз на певну тему. Це завдання допоможе побачити навички дизайну, як людина підбирає шрифти/кольори та вміє формувати сторітелінг.
  • Написати 3 різних види постів для сторінки. Серед них може бути ідея для адаптації рілс.

Як обрати найкращого SMM-спеціаліста на співбесіді?

Замість тестового завдання або після нього варто провести співбесіду. SMM і бізнес — нерозлучні та не можуть існувати окремо. Вам доведеться багато комунікувати з SMM-спеціалістом, тож встановити конект зручніше буде за розмовою особисто чи по відео. Ви побачите, як людина спілкується, мислить, відповідає на питання.

Підготовка до зустрічі:

  1. Оберіть кандидатів за портфоліо/кейсами/відгуком на вакансію.
  2. Перегляньте соцмережі SMM-ників, так ви одразу побачите їх стиль, чи проявляє спеціаліст індивідуальність, креативність, чи в курсі трендів.
  3. Заздалегідь домовтеся про обговорення концепції ведення соцмереж. Нехай SMM-спеціаліст покаже своє бачення чи презентує тестове завдання.
  4. Складіть план проведення співбесіди.

Будуємо довгі стосунки з SMM спеціалістом: організація роботи

Після співбесіди й найму SMM спеціаліста не кидайте його напризволяще. Познайомте з командою, їх зонами відповідальності. Також дайте доступ до всіх сторінок, матеріалів компанії та створіть папки для контент-плану, звітів та брифів.

SMM-спеціаліст досягне крутих результатів тільки за умови спільної роботи маркетинг-команди та бізнесу. Контент-план — відображення розпорядку дня, свят, подій, графіків роботи бізнесу, реальні історії/кейси/відгуки. SMM-ник має знати, чим живе бізнес щодня, інакше зможе хіба що переписувати Вікіпедію в постах.

Починати варто з організації команди інтернет-маркетингу: провести аналіз цільової аудиторії, конкурентів, розробити стратегію. SMM-спеціаліст отримає всі необхідні файли та розробить стратегію по своєму напрямку. Маркетолог поєднає роботу бізнесу, SMM, відділу продажів та інших спеціалістів.

Усі ваші зусилля по вибору працівника для вашого проекту будуть винагороджені. Ви отримаєте фаната бренду, який розвиватиме компанію, буде глибше копати й показувати сильні сторони. Як обрати SMM спеціаліста для довгої співпраці?

Пройдіть усі етапи зі статті або обирайте нашу послугу «Комплексний SMM для бізнесу» і ми сформуємо маркетинг-команду для вас!

Категорії

Недавні статті