Чому SEO-тексти важливі для ефективного сайту і як організувати роботу в копірайтингу

Зміст

SEO-тексти і якісний копірайтинг — ключ до ефективного сайту. Ваш сайт матиме трафік, буде цікавим аудиторії та просуватиметься в Google, якщо від початку створити якісний фундамент із SEO.

Розповідаємо з досвіду, яка роль команди бізнесу, лідера в організації процесу та як делегувати копірайтинг для вашого сайту.

ЩО ТАКЕ SEO-ТЕКСТИ? ТРОХИ НУДНОЇ БАЗИ В КОПІРАЙТИНГУ

Аби налаштувати роботу в копірайтингу, делегувати та контролювати роботу, підприємець чи маркетолог повинні знати, як працює SEO та SEO-тексти. Зберігайте коротко про всі базові терміни:

SEO — Search Engines Optimization. Це дії, які допомагають піднімати сайт у видачі Google на високі позиції.

До оптимізації сайту входить написання SEO-текстів, створення правильної структури сайту, внутрішня оптимізація, план посилань, додавання фото- та відеоконтенту.

Серед усіх дій, які роблять сайт «цікавим» Google, для Marketing Office першим і найважливішим є збір семантики й написання SEO-текстів на її основі.

Семантичне ядро (СЯ, семантика) — набір ключових слів, поєднань кількох слів, які додаємо в тексти, описи контенту, сторінок. Копірайтер чи маркетолог підбирають на базі семантики теми текстів і складають контент-план.

SEO-текст — фундамент сайту. Першим до розробки долучаємо SEO-спеціаліста, який робить аудит, збирає семантику, структуру сайту. Тоді маркетолог робить структуру сайту з об’єму слів, які люди гуглять.

Ваш сайт — інструмент маркетингу, який допомагає досягати цілей бізнесу. Аби він приносив продажі, мав високий трафік, переходи за цільовими запитами, починайте із SEO. Саме від ключових запитів на сайті залежить, яка аудиторія буде заходити на сайт.

SEO-тексти — перший крок до запуску Google реклами. І часто маркетологу й команді доводиться оптимізувати SEO, ключові запити на сторінках, щоб запустити рекламу. Без SEO-текстів сторінки будуть нерелевантними навіть під час запуску платної реклами в Google.

Сайт без SEO не буде приносити трафік і продажі органічно.

Підприємці-початківці часто думають, що сайт і так буде працювати, бо це ж сайт! Але треба робити план роботи, як привести людей. Щоб отримати продажі, треба налаштувати зовнішнє SEO, лінкбілдинг, контекстну рекламу, вести блог. Без ключових слів на сайті усе не працюватиме.

ЧИ МОЖЛИВО НАПИСАТИ SEO-ТЕКСТ САМОСТІЙНО?

Так. Для цього треба зібрати семантичне ядро, навчитися, як це зробити якісно, вивчити основи SEO. Знати, що таке Н1, Н2, Н3, нудота тексту, унікальність та дослідити інші технічні вимоги. Загалом, мати базові знання.

Технічно SEO-тексти — коли беремо ключові слова, з ними складаємо структуру сторінки, блоки, а потім пишемо текст. Але спеціалісти зроблять семантичне ядро, контент-план та SEO-тексти якісніше та швидше.

Делегування в маркетингу — не просто тренд, а необхідність. Замість вивчати щотижня нову сферу поверхнево, віддайте задачі на аутсорс Marketing Office.

ЕТАПИ НАПИСАННЯ ОДНОГО SEO-ТЕКСТУ ДЛЯ ПОСАДКОВОЇ СТОРІНКИ ЧИ БЛОГУ НА САЙТІ

1

Проводимо SEO-аудит.

SEO-аудит дає розуміння, по яких ключах в Google показуються сайти конкурентів, який трафік у них, й чи потрібен сайт вашій компанії. Звідси будуємо стратегію по SEO: які ключові слова використовувати, конкурувати за високочастотні запити чи захоплювати долю низькочастотних.

Якщо пишемо ключ «ібупрофен», то у видачі буде висока конкуренція, а якщо використаємо «купити ібупрофен 400 мг  у Вишневому», то будемо одні з перших або перші у видачі.

2

Збираємо семантику і розподіляємо ключі по категоріях, темах.

Ключові слова й семантичне ядро можемо розділити на запити для посадкових сторінок і блогу.

Для посадкових сторінок використовуємо конкретні й релевантні ключові слова, як «розробити маркетингову стратегію». У блозі на сайті використовуємо схожі, але націлені на пошук інформації, а не виконавців. Наприклад, «з яких етапів складається маркетингова стратегія».

Завдяки розподілу семантики за напрямками, легше й ефективніше можна створити структуру сайту та контент-план. Цю задачу виконує SEO-спеціаліст або маркетолог,  іноді UX-дизайнер.

3

Віддаємо ТЗ копірайтеру.

Маючи структуру сайту, ключові слова, теми, копірайтер пише SEO-тексти. Готовий текст перевіряємо на відповідність вимогам, ТЗ, унікальність.

4

Тоді віддаємо текст верстальнику.

Або тому, хто розробляє сайт на конструкторі. Верстальник створює сторінку з блоками, наповнює контентом.

5

Перевіряємо готовий SEO-текст на сайті.

Коли сторінка зроблена, SEO-спеціаліст перевіряє правильність H1, H2, H3, мета-теги, проводить внутрішню оптимізацію.

ЕФЕКТИВНЕ ТЗ ДЛЯ КОПІРАЙТЕРА Й ЧОМУ ПОТРІБНІ БРИФУВАННЯ

Основне заперечення багатьох підприємців: копірайтер не може написати статтю в моїй ніші, бо не розбирається в моїй темі.


Для написання SEO-тексту для Marketing Office важливі не тільки ключові запити й SEO, а й зміст. Тому за потреби організовуємо брифування з власником бізнесу чи співробітниками. Саме так створюємо унікальні тексти з участю експертів у своїй ніші.

Для створення унікальних статей на сайті компанії чи для особистих брендів підприємець має бути залученим. Ви не сидите і дивитеся «виставу». Лідер компанії або експерт-співробітник з певної теми віддає інформацію, а копірайтер і маркетинг-команда упаковують ці знання.

Якісний текст складається з експертної інформації + класно написаного тексту. Бо сама інформація може бути сухою, а копірайтер робить так, щоб текст був доступним, цікавим, креативним і враховував умови SEO-спеціалістів.

Створення тексту — комбінація, співпраця експерта і копірайтера. Експертом може бути директор, власник бізнесу, спеціаліст певного напрямку. Носій експертизи — людина, яка може дати унікальну інформацію.

ЕТАПИ БРИФУВАННЯ ДЛЯ РОЗРОБКИ ЕКСПЕРТНИХ SEO-ТЕКСТІВ

У Marketing Office вміємо працювати з текстами й командою бізнесу, щоб дати вам максимум від сайту. Брифування проводимо комфортним для учасників: швидко і з фокусом на результат.

ОСНОВНІ ДОКУМЕНТИ В КОПІРАЙТИНГУ ДЛЯ ОБЛІКУ SEO-ТЕКСТІВ

Написання SEO-текстів для посадкових сторінок, категорій, блогу — це часто сотні документів та файлів. Важливо зі старту правильно організувати облік усіх файлів за рівнями сайту. Завдяки документації легко знаходити усі тексти та контролювати роботу й дедлайни.

Приклад обліку SEO-текстів у Marketing Office

Аби якісно контролювати роботу спеціалістів та нічого не «губити», перетворювати роботу SEO-спеціаліста, розробника сайтів, копірайтера, дизайнера, маркетолога в одне ціле, облік обов’язковий.

Найзручніший формат — документи на Google-диску з доступом для команди, які переходять у власність замовника.

Облік кейсів на сайті

Облік посадкових сторінок сайту

Облік текстів для блогу на сайті

Для спрощення організації роботи створили шаблони документів структури сайту та контент-плану для блогу на сайті, перевірених у співпраці з клієнтами Marketing Office. Використовуйте готові шаблони або створіть власні зручні файли.

ЯКИМ МАЄ БУТИ SEO-ТЕКСТ?

SEO-тексти пишемо не просто для роботів Google, а для вашої цільової аудиторії, робимо їх цікавими для людей. Та як зрозуміти, що текст працюватиме? Є основні 4 критерії, обов’язкові для якісних SEO-текстів.

  • Читабельність

Бо SEO-текст — не просто набір ключових слів, а й цікава інформація. Лише так користувачі затримаються на сторінці. Можна використовувати ключі не в точній відповідності, а й перероблювати, відмінювати. Не звучить кострубате «купити стіл Київ»? Напишіть «купити стіл у Києві». Сенси важливіші, ніж зацикленість на ключових словах.

  • Експертна інформація, унікальність

Статті, сторінки не просто переповідають тексти Вікіпедії, а містять експертну інформацію, саме це робить SEO-тексти унікальними й привабливими для видачі.

ChatGPT не створить щось унікальне, і мистецтво копірайтингу саме в тому, щоб створювати нові, класні тексти, які виконують цілі.

  • Відповідність ТЗ й вимогам SEO-спеціаліста

SEO-тексти мають прописані заголовки, списки, акценти, містять внутрішні та зовнішні посилання, є структурованими та читабельними.

  • Оформлення

Текст не йде суцільними блоками, доповнюють його доречні за змістом медіафайли. Є візуалізація, схеми, інфографіка, щоб SEO-тексти краще сприймалися.

SEO-тексти не закінчуються на макеті із полотна літер. Слід продумати майбутні блоки, зображення, структуру текстів на сайті. Цю задачу в Marketing Office із копірайтером виконує контент-маркетолог.

Кожен SEO-текст створюйте унікальним, цікавим за сенсами й експертною інформацією. Такий рецепт сподобається і читачам, і роботам Google. Щоб делегувати процеси контент-маркетингу, залишайте свої запитання у формі. У Marketing Office підберемо рішення для вас. Рахуємо роботу не в тисячах знаків, а за сенсами й вашими потребами!

Категорії

Недавні статті