Дизайн бренду. Етапи розробки брендбуку та як сформувати унікальний стиль

Зміст

Зіткнулися з ситуацією, коли треба оновити дизайн бренду, провести ребрендинг? Але з чого почати, де взяти графічного дизайнера? Насправді всі етапи розробки брендбуку ведуть до роботи маркетолога. А бренд дизайн, розробка логотипу — такий важливий крок, що збирає всю команду на чолі з власником.

Зберігайте основні етапи до, під час та після розробки брендбуку, які економлять бюджет і ваш час.

ХТО МАЄ БРАТИ УЧАСТЬ У РОЗРОБЦІ БРЕНДБУКУ ТА ЯК ОБРАТИ СПЕЦІАЛІСТІВ?

Це запитання може стати визначальним у розробці брендбуку, лого, дизайні упаковки і подібних задачах. Дизайн бренду — суб’єктивний, буде залежати від учасників процесу, що мають бути експертами.

Розробкою логотипу, кожного елементу дизайну бренду має займатися не власник бізнесу своїми руками. Точно не кум сусіда, який колись був художником, і не лише графічний дизайнер)

  • На кожному етапі беруть участь власник бізнесу, менеджери, CEO, але це не має бути дуже багато людей. Лише ті, хто є носіями вашого бізнесу.
  • Обов’язково бере участь маркетинг команда, бо потім маркетолог, SMM-спеціаліст будуть з цими логотипами, айдентикою працювати.
  • Обов’язково у цій команді має бути маркетолог і графічний дизайнер або декілька графічних дизайнерів.
Розробка брендбуку, логотипа й інших елементів — один ланцюжок співпраці

Розробка брендбуку, бренд дизайн, дизайн упаковки, створення логотипа — один з тих маркетингових процесів, які треба робити командою. Як це працює на прикладі розробки лого:

Власник у першу чергу зацікавлений, щоб логотип класно вийшов,  має легко віддавати інформацію і бути залученим на кожному етапі.

Менеджмент бізнесу дає ідею логотипа, бренд дизайну, слоганів, неймінгу.

Маркетинговий відділ формує ТЗ і перелік інструментів маркетингу, де буде використовуватися бренд дизайн:

  • Соцмережі
  • Сайт
  • Youtube обкладинки
  • Поліграфія
  • Мерч

Треба врахувати усі!

Графічний дизайнер виконує ТЗ, пропонує різні концепції та покроково створює брендбук.

ПЕРШЕ ПРАВИЛО РОЗРОБКИ БРЕНДБУКУ:

1

Логотип, фірмовий стиль мають передавати ідею бізнесу.

І це єдиний закон. Якщо логотип, бренд дизайн не відповідають концепції або не передають ідею, це погано впливає на маркетинг та впізнаваність компанії. Маємо розуміти, на якому з глобальних ринків працюємо, яку частку захоплюємо.

Відомі бренди починаються з ідей:

Versace продає оригінальні речі світових брендів, а медуза Горгона на логотипі символізує красу, простоту, які гіпнотизують. Так само як і одяг.

Lamborghini у дизайні бренду має золотого бика, який символізує потужність мотора, витривалість та силу.

Символ Nike — крила богині перемоги Ніки, що прямо відноситься до назви компанії та до ідеї.

2

Передайте інформацію про бренд, яка направлена на реалізацію ідеї

Бренд-платформа в Marketing Office — обов’язковий підготовчий етап до створення бренд дизайну. Тільки власник бізнесу, CEO, лідер так закоханий у свій проект, що може пітчити ідеї, передати основні задуми та знає переваги та конкурентів, як свої 5 пальців.

Що входить до бренд-платформи:
Візія
Місія
Історія
Унікальність
Цінності
Цільова аудиторія
Переваги
Конкуренти
Цілі та плани розвитку

Якщо власник це не передає людям, з якими працює, не пітчить бізнес свій, а просто каже «зробіть якесь лого», воно буде поганим.

Приклад:

Один бренд крафтового пива мусив робити ребрендинг. Дизайн упаковки агенція зробила для зумерів по візуалу, в брендбуці прописано, що це пиво треба пити наодинці з собою. І… така концепція взагалі не відповідає ідеї. Бо хто п’є пінне наодинці?

Напій створили, щоб пити в компанії друзів, збиратися разом, але не передали цю інформацію графічному дизайнеру. А в брендбуці прописали й затвердили концепт «пиво, щоб смакувати наодинці» та створили айдентику для протилежної ідеї.

Невідповідність викликає дисонанс, ще й несе додаткові витрати. У діджиталі, соцмережах, на сайті рестайлінг зробити простіше й швидше. А ось заново замовляти поліграфію, вивіски, брендовані матеріали й міняти в закладах партнерів — складний і дорогий процес.

3

Брейнштормінг команди

Після брифу на дизайн вислуховуємо побажання клієнта та генеруємо, розвиваємо різні варіанти дизайну бренду. Презентуємо 3-4 концепти, які будуть відповідати ідеї.

Щось дуже прямолінійне

Щось нестандартне

про що клієнт не говорив

Альтернатива

яка не сходиться ні з першою, ні другою ідеєю.

КЕЙС БРЕНД ДИЗАЙНУ ДЛЯ СФЕРИ НЕРУХОМОСТІ: КОМПАНІЯ PEOPLE

Ідея бізнесу —  реалізовувати мрії клієнтів у сфері нерухомості через довіру до ріелторів.

Клієнтка прийшла з ідеєю логотипа — відбиток пальця у логотипі для компанії з назвою People. Але відбиток пальця більше символізує унікальність, а ми не кажемо, що даємо унікальне рішення. Ідея бренду — реалізовувати мрії, тому й дизайн бренду має відповідати цій концепції та водночас назві People.

Як передати цю ідею? Презентували 3 концепти

1. Узяли референс клієнта (відбиток пальця) і зробили силует голови людини. Логотип передає, що це багато людей, багато думок + унікальний відбиток.

2. Взяли букву P, виділили, поставили туди зірочку, яка асоціюється з мріями. У дуже корпоративному лого передали елемент, який відображає ідею.

3. Нестандартний концепт. Коли мріємо, то у нас горять очі. Коли мріємо про свій дім, в очах ніби світиться вікно. Поєднали задум із назвою People.

Що вибрали клієнти?

А який варіант обрали би ви?) Питання риторичне, бо кожен логотип відповідає ідеї, концепції і може використовуватися в бізнесі.

4

Вибір концепції, доопрацювання ідей

Маркетинг команда проводить брейншторм, робить концепції, а тоді ділить ідею на частинки та презентує вам. У процесі можна й треба міняти кольори, лінії, акценти!

Підприємці часто сприймають один варіант чи концепції як результат. Після презентації або закриваються, або входять у стан «нічого не підходить». А треба не соромитися сказати: «оцей логотип подобається, з другого варіанту візьмемо шрифт і допрацюємо» або «давайте змінимо усмішку персонажа на лого», як у нашому кейсі.

У Marketing Office презентуємо і редагуємо кожен етап:

Якщо в нас має бути знакові частина, то працюємо над значком. Часто робимо в нейтральному кольорі.

Вибираємо варіант, із яким працюємо.

Додаємо колір і шрифтову частину.

Якщо в концепції є і колір, і знаки, то будемо перероблювати багато разів, бо щось десь міняємо. І так змінюємо дизайн бренду аж до затвердження.

5

Перевірка, як дизайн бренду, логотип виглядає на різних діджитал платформах і офлайн речах

Логотип, елементи бренд дизайну в першу чергу мають бути функціональними. Дивний кислотний відтінок, неможливість використання патернів, лого на різних фонах — те, що мають передбачити в команді маркетингу.

6

Упаковка усіх елементів у брендбук

Коли вже бачимо, що все окей виглядає, триває розробка брендбуку. У ньому є інформація про бренд, патерни, описані усі частинки логотипа, правила використання, показані вигляди діджитал платформ і паперові фізичні носії фірмового стилю.

Складові брендбуку можуть відрізнятися, враховують саме ваші потреби:

Результат розробки брендбуку — основний документ з описаним фірмовим стилем, дизайном бренду, дизайном упаковки, чашок, мерчу, різні формати логотипа й елементів для використання.

ЯК ОРГАНІЗУВАТИ РОБОТУ ДИЗАЙНЕРА САМОСТІЙНО? БРИФ ДЛЯ БРЕНДБУКУ

Графічний дизайнер швидко та влучно передасть інформацію, якщо має заповнений бриф на дизайн. У Marketing Office створили шаблон брифу на брендбук, перевіреного у наших проектах. Стане в пригоді графічному дизайнеру, маркетологу, SMM спеціалісту, власнику компанії, аби створити «той самий» дизайн бренду за короткий час.

ТРИ ПОШИРЕНІ ПОМИЛКИ У СТВОРЕННІ ДИЗАЙНУ БРЕНДУ

  • Заплатити гроші, не брати участь у розробці брендбуку й чекати результат.

Знайти класну агенцію, заплатити гроші й чекати на кінцевий результат, не брати участі = вставляти палиці в колесо своєму ж бізнесу.  Замовник є повноцінним учасником процесу, має комунікувати, щоб зробити круте рішення. Платити за розробку брендбуку, лого треба, бо власник бізнесу не вміє намалювати дизайн та придумати концепт.

  • Виключити з процесу маркетолога.

Бо потім не власник буде працювати з фірмовим стилем. Команда маркетингу передбачає, де буде використовуватися фірмовий стиль.

Маркетолог:

Розуміє, яку функцію має виконувати дизайн у маркетингу

✓ Буде відстоювати місце дизайну в стратегії

✓ Зможе чітко сформувати ТЗ дизайнеру по тому, що ми хочемо бачити.

✓ Може зробити дослідження ЦА і передати дизайнеру.

✓ Формує бренд-платформу і розуміє, на яких діджитал платформах треба буде зробити фірмовий стиль і на яких носіях робити дизайн. Брендбук буде від цього залежати.

  • Вважати графічного дизайнера митцем, художником, креативником.

Творчість —  це коли художник шукає натхнення і малює, що захоче. У розробці фірмового стилю графічний дизайнер виконує задачу, ТЗ, створює дизайну бренду, що відповідає маркетинговій стратегії.

Приклад: немає творчості, коли графічний дизайнер робить 5 варіантів дизайну упаковки. Якби дизайнер був просто творчою людиною, то всі макети робили би з першого разу.

Команда Marketing Office щомісяця створює дизайн, візуал, логотипи для брендів в Україні та за кордоном. Професійно створюємо ТЗ на брендбук і знаємо, як не перероблювати дизайн бренду по 100 разів. Якщо ви хочете мати підтримку під час розробки бренд дизайну, звертайтеся до наших спеціалістів. Будемо разом і в затвердженнях, і правках та досягнемо ідеального для вас варіанту!

Категорії

Недавні статті