Відділ маркетингу бере на себе різні функції від створення контенту, реклами в блогерів до управління командою розробки сайту і друку календарів на Новий рік. Marketing Office як відділ маркетингу займається налагодженням бізнес-процесів та Performance-маркетингом і дає конкретні результати.
Ми усіма руками ЗА побудову якісних бізнес-процесів та хочемо поділитися міфами, недомовками й тим усім незрозумілим, що витає навколо означення «відділ маркетингу». Зберігайте та користуйтеся, навіть якщо ваш бізнес зараз на рівні ідеї.
У ЧОМУ РІЗНИЦЯ МІЖ РОБОТОЮ З SMM, ТАРГЕТОМ І ВІДДІЛОМ МАРКЕТИНГУ НА ЧОЛІ З МАРКЕТОЛОГОМ
Відділ маркетингу в нашому розумінні — це не окремі інструменти з різними агенціями, які діють в дусі «лебідь, рак і щука», а про цілісну роботу.
У малому бізнесі підприємець, щоб розв’язати певну задачу, шукає СММ-ника для ведення інстаграму, якщо треба ліди — таргетолога, сайт — розробника. Таким чином назбируються безліч людей, які працюють відірвано.
У Marketing Office до відділу маркетингу ставимося інакше, бо вважаємо: різні напрями маркетингу з’явилися, коли розвинувся діджитал, і це відгалуження від загального маркетингу.
Немає факультету СММ, є факультет маркетингу і менеджменту. Маркетолог з’явився задовго до того, як з’явилися більшість сучасних діджитал-інструментів, і саме він об’єднує усі напрямки.

Саме маркетолог використовує весь наявний інструментарій у бізнесі. А digital маркетолог — це маркетолог, який навчився працювати з діджитал-інструментами. Наприклад, PPC-маркетолог, контент-маркетолог, таргетолог, SMM-маркетолог. Це не той спеціаліст, що може розробити та реалізувати маркетингову стратегію, а вузькопрофільний.
Як одна професія «стоматолог» розвинулася до лицевого хірурга, ортодонта, так й інші професії з роками не стоять на місці.
ОБОВ’ЯЗКИ МАРКЕТОЛОГА ЯК КЕРІВНИКА ВІДДІЛУ МАРКЕТИНГУ БУВАЮТЬ РІЗНІ
Маркетолог обов’язки формує від потреб бізнесу. Це гнучка посада з розмитими кордонами відповідальності. У кожного бізнесу є своє визначення, хто такий маркетолог, і це нормально.
Що робить маркетолог Marketing Office в бізнесі:
Ціль посади — організувати, побудувати, підтримувати системну та ефективну роботу в проекті, направлену на досягнення цілей клієнта за допомогою інструментів маркетингу.
- Маркетолог бере на себе відповідальність перед Marketing Office за себе і команду проекту, розбирається у всіх діджитал-інструментах, може ставити ТЗ іншим учасникам команди.
- Розроблює маркетингові стратегії з урахуванням аналізу ринку, конкурентів та аудиторії.
- Розуміє процеси створення і розвитку бренду: від вибору назви і лого до формування стратегії позиціювання на ринку.
- Працює з бюджетами, планує маркетингові витрати, розраховує ROI (прибутковість інвестицій у маркетинг) та аналізує фінансові показники кампаній для оцінки їхньої ефективності.
- Відповідає за рентабельність кампаній, співвідношення витрат і доходів.
Це лише десята частина обов’язків маркетолога й можливих задач у проектах. Але в Marketing Office обов’язково працює ще й CMO (chief marketing officer) — менеджер, який керує проектами та командою, має глибокі знання маркетингу, організовує ефективну співпрацю усіх учасників проекту та відпустки без простою роботи.
Маркетолог в іншого бізнесу може займатися тільки SMM або створювати контент, запускати рекламу, писати статті на сайті, розробляти поліграфію. Багатозадачна людина, яка бере на себе різні задачі, теж може називатися маркетологом вашого бізнесу.
MARKETING OFFICE БУДУЄ ВІДДІЛ МАРКЕТИНГУ ТАК
У відділі маркетингу обов’язково має бути директор із маркетингу, керівник відділу. Тобто, головний управлінець, відповідальний за результат.
Другий обов’язковий працівник — маркетолог, який виконує різнопланові задачі для досягнення цілі бізнесу.

У нас є посадова інструкція з детальним поясненням, чим займається маркетолог. Але обов’язки змінюються. Наприклад, коли треба розробити сайт, запустити офлайн піар, написати статті на профільних майданчиках, то відповідальність бере маркетолог.
Якщо іншому бізнесу треба налаштувати UGC-контент, таргет, рекламу в блогерів, то це теж може робити маркетолог Marketing Office.
- Маркетолог не робить усе своїми руками. Відділ маркетингу займається різними задачами з відповідними спеціалістами.
ВІДДІЛ МАРКЕТИНГУ: ПОСАДИ
Зазвичай у відділі маркетингу посади в проектах Marketing Office є такі:
◉ CMO (chief marketing officer)
◉ Маркетолог
◉ Таргетолог
◉ СММ-ник
◉ Графічний дизайнер
◉ Копірайтер
◉ PPC-спеціаліст
◉ SEO-спеціаліст
◉ ІТ-спеціаліст
◉ Контент-менеджер
◉ Та різні партнери, які допомагають, але не входять до структури відділу маркетингу: телефонії, інтегратори CRM, фотографи.
ЧИМ ВІДДІЛ МАРКЕТИНГУ ЗАЙМАЄТЬСЯ В БІЗНЕСІ НА ПОСТІЙНІЙ ОСНОВІ
Навіть стратегія бізнесу на 70% складається з маркетингу, і бізнес без відділу маркетингу не зможе розвиватися постійно.
Скільки часу існує ваш бізнес, має існувати відділ маркетингу. СЕО має виконувати свої обов’язки, а маркетолог — свої.
Якщо немає людей, які виконують функцію відділу маркетингу, то відділом маркетингу є сам власник. Узагалі без стратегії та просування бізнес просто би закрився.
Робити завдання маркетолога самому, заморочуватися з кожним дописом, сторіс, друком шоколадок.
Звільнити час на важливі задачі й делегувати маркетинг відповідальним людям

ДЕЛЕГУВАННЯ ВІДДІЛУ МАРКЕТИНГУ: ТРИ ГОЛОВНІ ПЕРЕВАГИ
Звільняєте свій час, делегувавши управління всіма маркетинговими процесами керівнику відділу маркетингу та команді.
На кожній зоні працює профі, який може набагато якісніше зробити ту саму роботу, ніж ви. Бо власник бізнесу, CEO фізично не має часу заглибитися в сьогоднішні тренди SMM, дизайну чи таргету.
Зможете масштабуватися, бо коли ви самостійно робите контент, то у цей час не можете ще й запускати рекламу чи вести перемовини з потенційним партнером. Коли є відповідальні люди на різних зонах, компанія розвивається.
Усі ці переваги діють за умови правильного делегування. Тобто, коли власник бізнесу віддає знання, повний контроль, передає відповідальність і повноваження своєму відділу маркетингу.
Які результати дає відділ маркетингу?
Клієнти залишаються будувати відділ маркетингу з Marketing Office роками. Успішні бізнеси знають, що робить маркетолог в їх бізнесі та чому важливо будувати відділ маркетингу:
➜ Беремо на себе відповідальність
➜ Marketing Office — рушійна сила бізнесу
➜ Домовляємося, працюємо як партнери
➜ Враховуємо стан, ресурси, що можемо зробити, досвід, інтуїцію
➜ Пропонуємо рішення, робимо план оптимізації, реалізуємо, звітуємо, аналізуємо результат.
Положення про відділ маркетингу створити можна різноманітні. Якщо коротко, робота команди зводиться до простої схеми:

З Marketing Office бізнес досягає бажаних результатів

ПРИКЛАДИ KPI ВІДДІЛУ МАРКЕТИНГУ: ОБИРАЙТЕ ДЛЯ СВОГО БІЗНЕСУ
Кожна ціль, інструмент у роботі відділу маркетингу Marketing Office — конкретна й вимірна. Фіксуємо KPI кожного інструмента і щомісяця забезпечуємо роботу трьох напрямків маркетингу для бізнесу.
Охоплення
Покази контенту
Взаємодії
Трафік
Ліди
Покупки на сайті
ROMI
LTV
MPS (рівень задоволеності)
Повторні продажі
БУДУЙТЕ ЕФЕКТИВНИЙ ВІДДІЛ МАРКЕТИНГУ З ЦІЛІСНОЮ КОМАНДОЮ
Довірте Marketing Office роботу в конкретному інструменті чи декількох, аби збудувати власний відділ маркетингу. Сформуємо команду маркетингу з нуля під потреби вашого бізнесу й заберемо всі задачі, які треба виконати упродовж кожного місяця за планом. Або ж будемо співпрацювати з вашою командою під сильним менеджментом Marketing Office. Розкажіть про свій проект і нумо разом масштабувати його!