У ком’юніті Marketing Office збори на ЗСУ проводяться щомісяця. Від старту заснування у перші місяці повномасштабного вторгнення ми будуємо відділ маркетингу для брендів і самі робимо соціально відповідальний бізнес на цінностях. Хочемо поділитися досвідом від профі, аби ви також легше зважилися допомагати армії!
Зараз час, коли волонтери — усі, хто не в ЗСУ. Допомога армії, щоденні донати перетворилися на рутину. На сторінці Marketing Office в інстаграмі проводимо власні та висвітлюємо збори на ЗСУ клієнтів, партнерів, співпрацюємо з БФ Незламні серця, що має власне виробництво дронів.
- Збір коштів на виробництво дронів: 24 дрони за 24 місяці роботи: 360 000 грн.
- Збір коштів, щоб купити авто на ЗСУ.
- Допомога армії через тренінг по особистому бренду за донат 15 000 грн.
- Збір коштів на вечорі з нагоди Дня маркетолога.
Підхід до зборів і наповнення банок на ЗСУ у Marketing Office стратегічний, як і в роботі. Вважаємо, що збирати донати на армію повинен кожен бізнес, щоб лишатися українським.
Ви також можете проведення зборів на ЗСУ включити в щомісячний контент і делегувати SMM-спеціалісту та маркетологу, надихати й підключати до процесу команду.
МАРКЕТИНГОВІ ІНСТРУМЕНТИ, ЩО ДОПОМОЖУТЬ ЗАКРИТИ ЗБІР НА ЗСУ
СММ, статті, партнерство, телеграм-канали, розіграші, міні-банки, подарунок за донат, поширення в інфлюенсерів, офлайн-події за донати на ЗСУ — все це пришвидшить збір. Але, якщо застосовувати ці маркетингові інструменти водночас, голова піде обертом навіть у досвідченого маркетолога.
Тому виділяємо три основні етапи організації збору на ЗСУ з відповідними дієвими інструментами. Ви могли застосувати на практиці всі ці методи, просто не знаючи назв.
- Організація чату для комунікації, залучення учасників з міні банками. Ми створили чат, де зібралися волонтери з 2 варіантами допомоги.
- Копірайтинг: написали текст основного допису і тексти для розсилки різним партнерам. Ось так виглядали основні дописи та Reels для збору на дрони з ціллю 360 000 грн:
- Дизайн: зробили головну афішу, афішу для сторіс, плашки для усіх учасників з міні банками.
- Спільний допис в інстаграмі з декількома авторами. Треба ввести підписників у контекст: хто, для чого збирає, яка ціль збору на ЗСУ. Дрони, купівля авто для ЗСУ, інша допомога армії, як турнікети, РЕБ, зарядні станції? Зрозуміти мають усі, хто буде бачити не тільки ваш допис, а й репости.
- Можна додатково викласти Reels зі зверненням військових із декількома авторами-учасниками збору для більшого охоплення.
- Контент дублюйте на всі соцмережі, які у вас є, прикріпіть у шапці профілю посилання на банку.
- Організуйте контент для волонтерів, які відкривають допоміжні міні банки: дайте тексти для дописів, плашки для дизайну.
- Створюйте сторітелінги (4-5 сторіс) як прогрів до збору. Викладаємо інформацію про збір на ЗСУ як окремі теми сторіс Той, хто відкрив банку, має викладати сторіс частіше.
Які теми розкривати в контенті, щоб збирати донати на ЗСУ:
➞ Для кого збираєте кошти: чому це важливо, терміново, що це за бригада. Добре, якщо можемо дати цю інформацію. Іноді треба заблюрити фото військових для їх безпеки. Розповідайте історії: сторітелінг допоможе викликати довіру. Поясніть важливість потреб.
Важливо! Не пишіть прямим текстом: це дуже важливо, терміново, бо так.
Донесення цінностей — розповісти історію військових, засновників фонду, вас як волонтерів. Навіть автівки, дрона чи пса Патрона!
➞ Ціль збору: конкретна ціль збору, визначена сума, чому ми вирішили робити цей збір.
➞ Яка треба допомога від підписників: репости, донати, участь в офлайн-подіях, можливість надіслати книги чи інші подарунки за донати.
- Наступний інструмент — дірект маркетинг. Персональні запрошення, прохання під різні цілі. У випадку збору Marketing Office це було: долучитися до збору міні банкою, зарепостити збір, взяти участь у розіграші.
-
Розіграш подарунків за донати. Треба брати щось загальне, універсальне, не направлене на специфічну аудиторію. Специфічні книги, мерч для вузького сегмента аудиторії не зроблять фурор, до цього треба бути готовими.
Розіграш подарунків — класний привід для репостів, крім основного допису збору на ЗСУ. Якщо збір великий, може бути декілька розіграшів від різних людей на їх міні банках.
! Умови розіграшу мають бути супер простими. Функціонал банок в mono дозволяє провести розіграш просто в банці й тому можна проводити розіграші без додаткових програм, коментарів. У інших випадках — проведіть прямий ефір та розіграйте презенти через Random.org.
- Просування дописів. Можна запускати у просування дописи з допомогою армії, якщо є мінімальний бюджет. У Marketing Office запускали Reels:
- Контент-маркетинг. Якщо є доступ до ЗМІ, телеграм-каналів, опублікуйте збір на ЗСУ на сторонніх сайтах. Ми опублікували інформацію про збір у своєму блозі на CASES.
- Інфлюенс-маркетинг. Це поширення у блогерів з великою чи середньою аудиторією. Дуже рідко працює, якщо робити холодні розсилки. Треба шукати знайомих, знайомих знайомих, які можуть вийти на інфлюенсерів. Збір Marketing Office на виробництво дронів підтримав блогер та шеф-кухар Олександр Городнік. Деякі блогери не змогли викласти збір, але зробили донати. Просіть блогера зробити сторітелінг з кількох сторіс, донести важливість збору на ЗСУ, записати розмовне сторіс.
У цілому має бути контент-план з нагадуваннями кожного дня або через день. Просто зробити допис мало! Створюйте багато одиниць контенту, точок дотику з вашим збором. Треба постійно вводити підписників у курс справ, як іде збір, хто скільки донатить, ділитися новинами, хто приєднався міні банкою, розіграшами.
Маємо підняти весь соціальний капітал. Залучайте знайомих, партнерів, компанії, клієнтів до волонтерства. Краще писати особисто й не знецінюйте маленькі блоги: донатять усі!
Список контенту, що має бути:
1. Основний допис збору в закріплених.
Основний сторітелінг: розказати, кому збір, показати людей і т.д.
2. Додатковий Reels розмовний з тим же сенсом, що і допис.
3. Reels гумористичний.
4. Сторіс як мінімум через день з посиланням на банку, щоб нагадувати, але робити різний контент. Використовувати всі види тригерів (не для себе ж робимо, на благо всіх).
Як займатися допомогою армії без соціальних мереж
Створити банку й організувати збір на ЗСУ можна і без соцмереж. Найкращий спосіб — це розсилки в різні чати:
- Професійні чати, ком’юніті, де ви є.
- Сусідські чати.
- Чати родичів, сімейні, щоб вони порозсилали своїм друзям.
- Чати друзів, одногрупників.
- Розсилки по базі контактів. Коли йдете по базі знайомих і надсилаєте прохання закинути донат на банку. Так, це може бути не комфортно, але ставте ціль вище за свою скромність.
Проведіть розіграші, зробіть сторіс, коли люди отримають подарунки.
Зробіть звіт про закуплене спорядження, авто на ЗСУ, дрони тощо. Попросіть записати відео чи фото від бригади, якій допомогли.
Помилки у просуванні зборів на ЗСУ
- Невизначена потреба.
- Немає цільової суми донатів.
- Погане оформлення: текст на фото нечитабельний.
- Немає дедлайну збору.
- Нагадування про збір один раз в тиждень. Це не поможе.
- Використовувати тільки один інструмент маркетингу. Не можна вибирати тільки розіграш, тільки то чи то, маємо забезпечити контент поширення, просувати, багато комунікувати з людьми.
- Люди не введені в контекст, чого ці дрони, чого ця бригада. Не просто от банка, донатьте, треба цінність.
Важливо, щоб людина вибрала ваш збір завдяки маркетингу.
Будьмо чесними, у волонтерстві робити хоч щось уже круто, навчатися можна в процесі. Але сподіваємося, помилки наші й інших волонтерів допоможуть вам.
ДОПОМОГА АРМІЇ — ОБОВ’ЯЗОК УКРАЇНСЬКОГО БІЗНЕСУ
Бізнес є творцем суспільства. Власник, CEO, колеги формують ком’юніті не просто як «поїмо тортик на День народження». Суть компанії — працювати на користь суспільства і ще й заробляти кошти. Байдужість не приведе до розвитку.
Якщо бізнес не буде донатити, то це не бізнес і не український. Усі громадяни й особливо компанії мають соціальну відповідальність.
Зараз змінилося сприйняття, і те, як люди приймають рішення. Якщо клієнт, покупець вибирає між двома магазинами, вибере той, де роблять донати, збори. Позиція і проактивність впливають на лояльність.
Власні збори, поширення інформації — це ще й додатковий піар для бізнесів, привід заявити про себе ширшому колу людей не просто за рахунок послуг.
ОБ’ЄДНАННЯ MARKETING OFFICE — ЦЕ ПРО СОЦІАЛЬНУ АКТИВНІСТЬ
Донати на ЗСУ збираємо не тільки на сторінці та в чатах Marketing Office. Для допомоги армії відкривають банки, організовують збори на ЗСУ, проводять безоплатну реабілітацію також наші клієнти.
Раді бути відділом маркетингу для відповідальних бізнесів Разом Rehab, Алгоритм здоров’я, співпрацювали з соціальними бізнесами з власниками-ветеранами та військовими Orlyk.shop та markobook, Благодійним фондом Тимура Рудова. Загалом, усі клієнти на постійному веденні долучаються до зборів донатами та підтримують.
Marketing Office працює з бізнесом із позицією або привчаємо до цього, долучаємо спеціалістів до зборів та волонтерства.
Вважаємо, що саме бізнес — те місце, де має формуватися суспільна думка. Маєте схожі цінності? Звертайтеся! Будемо рухати цей світ і вести ваш бізнес і соціальні проекти до успіху завдяки маркетингу!