SMM стратегія для бізнесів та експертів: покроковий гайд

Зміст

SMM стратегія відкриє нові шляхи для масштабування і досягнення цілей бізнесу або особистого бренду. Зараз кордони й розподіл, що робити компаніям, а що експерту, стираються. Тож сміливо зберігайте покроковий гайд із розробки SMM-стратегії від Marketing Office на прикладі соцмережі Instagram.

ЩО ТАКЕ SMM СТРАТЕГІЯ ПРОСТИМИ СЛОВАМИ

SMM стратегія — це план запуску та просування бізнесу або особистого бренду, експерта в соціальних мережах. Включає прописані документи, методи просування, цілі та прогнозування результату.

ПІДГОТОВКА

З ЧОГО ПОЧАТИ РОЗРОБКУ SMM-СТРАТЕГІЇ: ЦА, КОНТЕНТ-ПЛАН, НАЙМ SMM-НИКА?

Від кількості опцій голова обертом, бо SMM-стратегія включає багато складових. Розпочніть із SWOT-аналізу сторінки, щоб виявити:

  • Strengths. Сильні сторони вашого акаунту.
  • Weaknesses. Слабкі сторони, що треба покращити, упакувати, додати в контенті.
  • Opportunities. Можливості для розвитку й покращення.
  • Threats. Ризики, які вплинуть на бізнес, якщо лишимо SMM без змін.

Приклад SWOT-аудиту клієнтки Marketing Office

SWOT-аналіз допоможе розробити ефективну для вас СММ стратегію, підсилити акаунт і швидше досягти цілей.

1. КРОК

ПОСТАНОВКА ЦІЛІ, ЯКОЇ МАЄМО ДОСЯГТИ ЗАВДЯКИ СММ СТРАТЕГІЇ

Конкретна ціль в SMM-стратегії допоможе спланувати наші дії, визначити реалістичні терміни та бюджет. Стратегія СММ — компас, який не дозволить далеко відійти від цілі та підкаже, куди повернути.

Використовуйте метод SMART і тримайте перед очима вимірну, досяжну, чітку мету.

Що це може бути в СММ для бізнесу чи експерта:
  • Збільшити охоплення в інстаграмі з 2 000 переглядів до 10 000 переглядів за три місяці.
  • Запустити TikTok з нуля і отримати 50 лідів для магазину за 2 місяці.
  • Набрати +2 000 цільових підписників за пів року активного ведення сторінки.
  • Створити професійне ком’юніті адвокатів Києва зі 100 людей.

Просто «хочу 10 000 підписників» — той момент, коли всесвіту треба уточнити бажання. Наприклад, за тиждень на сторінці з нуля стільки набрати не вийде. Та й підписники можуть не відповідати вашому бізнесу з продажу туристичних товарів чи послуг коучингу.

2. КРОК

МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ

SMM стратегія — це частина маркетингової стратегії бізнесу. Щоб досягати цілей, продавати, робити бренд впізнаваним, кожен допис, сторітелінг, відео мають відповідати болям, потребам клієнтів. Для цього на старті проводимо необхідні маркетингові дослідження.

АНАЛІЗ ЦІЛЬОВОЇ АУДИТОРІЇ

Усі жінки 20-40 років — не опис цільової аудиторії (ЦА). Ваша СММ стратегія має включати портрет ЦА, страхи й болі, заперечення, емоційні та раціональні фактори, які впливають на продажі.

Опис цільової аудиторії краще делегувати маркетологу. Найпростіший спосіб — діяти за шаблоном опису цільової аудиторії від Marketing Office. Щоб виявити «гарячі потреби» й інсайти для використання в контенті, додати жизу, яка стане вірусною, проводьте глибинні інтерв’ю, опитування ЦА з вашим маркетологом.

АНАЛІЗ КОНКУРЕНТІВ

Уже після опису ЦА можна підглянути, а що там у конкурентів? І теж радимо делегувати цей процес маркетологу, який холодно й раціонально проаналізує сторінки в інстаграмі, тік-тоці та інших соцмережах.

Чому радимо аналізувати конкурентів? Щоб переглянути офери в рекламі, що просувають в соцмережах, чи мають сайт. Уся інформація знадобиться, щоб зробити краще, унікально й не повторити рекламні кампанії та ідеї.

БРЕНД-ПЛАТФОРМА

Включає цінності, унікальну торгову пропозицію, опис компанії або ваших ролей як особистого бренду, переваги й сильні/слабкі сторони. Бренд платформа або колесо бренду — усі головні дані про компанію, бізнес або ваш особистий бренд.

3. КРОК

НАБІР МАСТ-ХЕВ ІНСТРУМЕНТІВ SMM-СТРАТЕГІЇ ДЛЯ БІЗНЕСІВ ТА ЕКСПЕРТІВ

SMM-стратегія для бізнесу, експерта, благодійної організації, ініціативи, руху має включати 4 основні документи.

МАТРИЦЯ КОНТЕНТУ

Матриця контенту — набір десятків, навіть іноді сотні тем для контенту. Усі ідеї не губляться, коли ви будуєте SMM-стратегію за сенсами. На кожен сенс можна записати різні формати контенту та ідеї.

КОНТЕНТ-ПЛАН

Це календар подій, виходу дописів, Reels, сторітелінгів з визначеними датами. Лише системний підхід, постійний контент і розвиток сторінки в рамках СММ–стратегії дадуть результат. Контент-план складайте на місяць або тиждень, доповнюйте інфоприводами й трендами, які з’являються.

У Marketing Office контент-план для бізнесів та особистих брендів складаємо, опираючись на розпорядок. Спочатку пропишіть усі майбутні події, як конференції, запуски лекцій, старти проектів. Далі формуйте контент-план, чергуючи різні рубрики та формати з матриці.

УПАКОВКА ПРОФІЛЮ

Уявіть, що ваше відео «залетіло», люди заходять на сторінку, а там пусто, як у космосі. Так ви втрачаєте підписників і руйнуєте усі зусилля.

Що варто обов’язково упакувати:
  • Зробити якісну, зрозумілу, яскраву аватарку в тематиці блогу.
  • Додати назву компанії, ключові слова, які допоможуть вас відшукати в пошуку. Наприклад, «фізична реабілітація», «торти на замовлення Львів».
  • Заповнити шапку профілю: додайте вашу унікальність, особливість. Якщо шапку профілю можна підставити під будь-яку іншу сторінку, її слід замінити.
  • Посилання, контакти. Наприклад, ваш сайт, проекти, робочий номер телефону.

ГОЛОС БРЕНДУ

Дуже добре знати свій голос бренду, як ви хочете комунікувати. Але треба прописати усі важливі нюанси під час створення стратегії SMM. Так дані зможете доповнювати з розвитком бізнесу, додавати перевірені гіпотези. Під час найму нового SMM-спеціаліста, дизайнера, копірайтера, таргетолога, маркетолога ви передасте Tone-of-Voice за один клік замість довгих зустрічей.

Коротко про голос бренду:
  • Визначте, як звертатися до аудиторії: на ти чи на ви.
  • Від імені кого комунікуємо. Наприклад, від імені SMM-ника компанії, команди компанії чи персонажів.
  • Стиль комунікації: веселий, серйозний, з мемами чи аналітикою подій на ринку?

Декілька характеристик:

Голос бренду

А як створити Tone-of-Voice покроково, описали у статті.

РОЗПАКОВКА ОСОБИСТОСТІ ДЛЯ ОСОБИСТИХ БРЕНДІВ: НЕХТУВАТИ НЕ МОЖНА ЗАПОВНИТИ

Розпаковка особистості — 5 документ і те, що відрізняє SMM стратегію для людини, розкриває вас як експерта й різногранну особистість. Приклади запитань читайте у статті, важливо самостійно, з маркетологом або коучем розібрати ваші ролі, цінності, перемоги і на базі всієї інформації сформувати теми для контенту.

Основний міф особистого бренду: «розпаковка особистості витягне усі мої страхи, тривоги, особисте життя, а я цим ділитися не хочу». Насправді тільки ви вирішуєте, чим ділитися в блозі та як показувати свою експертність.

4. КРОК

РОЗРОБКА БРЕНДБУКУ ДЛЯ СОЦМЕРЕЖ

Брендбук для соціальних мереж — частина фірмового стилю. Для дизайну стрічки в інстаграмі використовуйте брендові кольори та шрифти. Комбінуйте відтінки, різні формати зображень, заголовки, мінімалістичні значки.

Щоби швидко почати роботу, оберіть 2 брендові кольори, які поєднуються між собою та 2 брендові шрифти для заголовків та основних текстів у сторіс, дописах і Reels.

Для клієнтів Marketing Office проводимо зйомки для бізнесу та особистих брендів, щоб потім перетворити усі зображення та відео на контент. Якщо ви складаєте стратегію СММ самостійно, виділіть час на зйомки на смартфон і введіть це у звичку.

Із фотосесії
До упаковки профілю та брендбука

А так виглядає готовий брендбук для бізнесу, розроблений Marketing Office

5. КРОК

ВИБІР ІНСТРУМЕНТІВ ПРОСУВАННЯ СММ

Просування дописів, реклама, колаборації, стабільний контент — компонент росту акаунту й досягнення мети. Залежно від цілей СММ стратегії та бюджету на маркетинг, ви можете обирати різні інструменти для просування контенту.

Налагодьте стабільний постинг контенту, Reels та підключайте платні й безкоштовні методи бусту.

Органічні інструменти
  • Реакції.
  • Хештеги.
  • Геолокація.
  • Взаємопіар.
  • Спільні дописи, колаборації.
Платні інструменти
  • Просування корисних дописів.
  • Реклама у блогерів.

Окреме знаряддя для лідогенерації — таргетована реклама. Це не те саме, що просування дописів через кнопку. Якісний таргет налаштовуємо в рекламному кабінеті, ставимо окремі цілі, формуємо медіаплан і виділяємо бюджет.

6. КРОК

ВНЕСЕНІ KPI ТА РУХ ДО МЕТИ

Визначте KPI, які будете фіксувати щотижня та щомісяця. Це важливо не тільки, щоб фіксувати результати. Цифри допоможуть коригувати SMM-стратегію, знаходити нові формати в контенті й закохувати підписників у ваш бізнес.

Усе про KPI СММ та що контролювати щотижня, описували у статті.

SMM СТРАТЕГІЯ: ПРИКЛАД KPI

НАЙВАЖЧЕ В СММ СТРАТЕГІЇ — ПОЧАТИ І ВТРИМАТИСЯ

Десятки СММ стратегій зроблені ідеально й припадають діджитальним пилом. Бо головне — не СММ стратегія, а її системне виконання. Не страшно помилятися, страшно здатися після кількох дописів, відкласти СММ стратегію подалі й не зробити роботу над помилками.

Немає цілі, тільки шлях — дорога самурая, але в СММ стратегії — шлях в нікуди. Оберіть точку призначення, щоб усі інструменти, напрямки, дослідження цільової аудиторії наближали вас до цілі, а не були хаотичними спробами «залетіти» в контенті. Почати варто з консультації у маркетолога.

Якщо ви готові потужно розвивати SMM для бізнесу, ми допоможемо! У роботі з командою Marketing Office отримаєте підтримку і розв’язання ваших проблем у SMM, актуальні плани, інфоприводи та допомогу на старті.

Категорії

Недавні статті